ΠΟΛΙΤΙΚΗ - Κεντρική Πολιτική -

“Θετικός” για  Προαστιακό, Εργοστάσιο Απορριμμάτων, Ολυμπία Οδό & νέο λιμάνι ο Χατζηδάκης

Ακολούθως ο κ. Δημαράς έθεσε το θέμα του τρίτου τμήματος του νέου λιμανιού της Πάτρας. Πρόκειται για το εμπορικό τμήμα του λιμανιού και τη σύνδεσή του με τις παραγλαύκειες οδούς με τη δημιουργία κόμβου. Ο Δήμαρχος ζήτησε από τον Υπουργό την επιτάχυνση στη συνέχιση κατασκευής του έργου ώστε αυτό να αποπερατωθεί σύντομα

Μείζονος σημασίας ζητήματα που απασχολούν την Πάτρα έθεσε σήμερα υπ’ όψιν του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη, ο Δήμαρχος Πατρέων, Γιάννης Δημαράς, κατά τη διάρκεια μίας και πλέον ώρας συνάντησης που είχαν οι δύο άνδρες στο Υπουργείο.

Η συζήτηση του κ. Δημαρά με τον κ. Χατζηδάκη έγινε σε καλό κλίμα με τον Υπουργό να δείχνει ότι κατανοεί την προτεραιότητα των θεμάτων που του έθεσε ο Δήμαρχος και μάλιστα να υπόσχεται, για ορισμένα από αυτά, άμεσες ενέργειες προς την κατεύθυνση της επίλυσή τους.

Συγκεκριμένα ο κ. Δημαράς συνομίλησε με τον κ. Χατζηδάκη για τα εξής:

1. Ο Δήμαρχος Πατρέων ζήτησε την επιτάχυνση της σύγκλησης της διυπουργικής Επιτροπής για να εγκρίνει την ένταξη του Εργοστασίου Απορριμμάτων της Αχαΐας στα ΣΔΙΤ, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ και για τη δημοπράτησή του.

Ο κ. Χατζηδάκης υποσχέθηκε στον κ. Δημαρά ότι θα επισπεύσει τη διαδικασία αυτή.

2. Ο κ. Δημαράς είπε στον Υπουργό ότι η Πάτρα παρότι είναι η τρίτη πόλη στην Ελλάδα, δεν διαθέτει ούτε μετρό, ούτε τραμ, ούτε σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες, όμως, συνέχισε ο Δήμαρχος, οι Πατρινοί συμμετέχουν, μαζί με όλους τους Έλληνες φορολογούμενους με 500 εκ. ευρώ, για να έχουν σύγχρονες και με επιδοτούμενο εισιτήριο, συγκοινωνίες η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Σε αποκατάσταση, έως ένα βαθμό, αυτής της αδικίας σε βάρος των Πατρινών δημοτών, ο κ. Δημαράς ζήτησε από τον κ. Χατζηδάκη ο προαστιακός σιδηρόδρομος να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει σε όλο το μήκος των 34 χιλιομέτρων στο Δήμο Πατρέων, ώστε μαζί με τα ΚΤΕΛ να προσφέρει λύσεις στη βιώσιμη κινητικότητα των πολιτών.

Ο Υπουργός χαρακτήρισε λογικό το αίτημα του Δημάρχου και υποσχέθηκε να το εξετάσει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

3. Ακολούθως ο κ. Δημαράς έθεσε το θέμα του τρίτου τμήματος του νέου λιμανιού της Πάτρας. Πρόκειται για το εμπορικό τμήμα του λιμανιού και τη σύνδεσή του με τις παραγλαύκειες οδούς με τη δημιουργία κόμβου. Ο Δήμαρχος ζήτησε από τον Υπουργό την επιτάχυνση στη συνέχιση κατασκευής του έργου ώστε αυτό να αποπερατωθεί σύντομα.

4. Για το μεγάλο θέμα της Ολυμπίας Οδού ο Δήμαρχος Πατρέων ανέφερε στον Υπουργό ότι αυτό εμφανίζει εικόνα εγκατάλειψης και ότι είναι απαράδεκτο οι Πατρινοί και όλοι όσοι χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό της εθνικής οδού να πληρώνουν υπέρογκα διόδια για ένα οδικό έργο ημιτελές.

Ο Υπουργός είπε ότι μέχρι τέλος Σεπτέμβρη θα έχουν καταλήξει οι διαπραγματεύσεις με τους εταιρείες - παραχωρησιούχους και από την πλευρά του Υπουργείου θα καταβληθεί η προσπάθεια να επανέλθουν οι συνθήκες του 2007, σημειώνοντας ότι αυτό θα είναι μια δύσκολη διαπραγμάτευση καθώς υπάρχει πτώση της κίνησης, ενώ ταυτόχρονα έχουν αυξηθεί τα επιτόκια χορηγήσεων των τραπεζών.

5. Ο κ. Δημαράς έθεσε στον κ. Χατζηδάκη και δύο ακόμη μεγάλα για την Πάτρα θέματα που δεν είναι μεν της αρμοδιότητας του Υπουργού, αλλά αυτός ως μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου θα πρέπει να τα γνωρίζει και να τα στηρίξει, όπως είπε ο Δήμαρχος.

Πρόκειται:

- Για την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου μέχρι την Πάτρα. Ο κ. Δημαράς τόνισε ότι ο αγωγός έχει σχεδιαστεί να φθάσει μέχρι τη Μεγαλόπολη. Χρόνιο αίτημα της Πάτρας, που είναι το μεγαλύτερο αστικό κέντρο στον υπό ανάπτυξη δυτικό άξονα της χώρας, ήταν και παραμένει η επέκταση του αγωγού του φυσικού αερίου ως την αχαϊκή πρωτεύουσα, ώστε να αποκτηθούν έτσι και σημαντικά κίνητρα για ανάπτυξη στην περιοχή.

- Για τη σκέψη που υπάρχει στην κυβέρνηση, της αποδέσμευσης των δημοτικών τελών από τα τιμολόγια της ΔΕΗ ο  Δήμαρχος τόνισε με έμφαση ότι ο Δήμος Πατρέων, όπως και όλοι οι ΟΤΑ της χώρας, λαμβάνει τακτικούς πόρους κατά 50% μειωμένους από την κυβέρνηση, ενώ για έργα οι πόροι είναι μηδενικοί, επίσης, λόγω της φτώχειας και της ανέχειας και κυρίως λόγω της αδυναμίας πληρωμής από τους πολίτες του ειδικού τέλους για τα ακίνητα μέσω της ΔΕΗ, ο Δήμος εμφανίζει μειωμένες κατά 40% εισπράξεις από τα δημοτικά τέλη. Αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην αποδέσμευση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, ουσιαστικά θα οδηγήσει στο κλείσιμο τους Δήμους  της χώρας υπογράμμισε ο κ. Δημαράς.

ΚΟΡΥΦΗ