ΠΟΛΙΤΙΚΗ - Δημοτικά -

Στην τελική ευθεία οι εκλογές στη Βόχα με ξεκάθαρο προβάδισμα Παπακυριάκου

Λιγότερες από 3 εβδομάδες απέμειναν για τις εκλογές και στο Δήμο Βέλου-Βόχας και ήδη η κατάσταση έχει σχηματοποιηθεί για τα καλά όσον αφορά τις επιδιώξεις και τις εκλογικές προοπτικές του κάθε υποψηφίου αλλά και την περιρέουσα ατμόσφαιρα.

Λιγότερες από 3 εβδομάδες απέμειναν για τις εκλογές και στο Δήμο Βέλου-Βόχας και ήδη η κατάσταση έχει σχηματοποιηθεί για τα καλά όσον αφορά τις επιδιώξεις και τις εκλογικές προοπτικές του κάθε υποψηφίου αλλά και την περιρέουσα ατμόσφαιρα.  

Οι εκλογές στην περιοχή δεν έχουν προηγούμενο αφού η ένταση των επικοινωνιακών προσπαθειών δεν παρατηρούνται σε κανένα άλλο Δήμο της Κορινθίας. Ομοιότητες υπάρχουν, πάντως, αφού φαίνεται ότι η προεκλογική καμπάνια του Θανάση Μανάβη μοιάζει σε πολλά σημεία με αυτή του Νίκου Σταυρέλη στην Κόρινθο.

Ο ΑΝΝΙΒΑΣ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΣ

Στην ουσία των εκλογών, ο Δήμαρχος Αννίβας Παπακυριάκος, έχει ως βασικά επιχειρήματα

  • το “νοικοκύρεμα” των οικονομικών του Δήμου,
  • μελέτες έργων που βρίσκονται στο τελικό στάδιο και αναμένουν το οριστικό “οκ” από τα υπουργεία (Δημαρχείο, αγροτική οδοποιία κλπ),
  • πληθώρα έργων αυτή την 5ετία σε σχέση πάντα με την οικονομική κατάσταση του Δήμου,
  • μια σταθερή δημοφιλία και
  • την κοινή σε όλους πεποίθηση ότι αποτελεί την πιο ασφαλή, σοβαρή και αξιόπιστη επιλογή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι τρεις υπόλοιποι υποψήφιοι δεν έχουν θετικά σημεία.

Ένα άλλο σημείο που αξίζει να προσεχθεί, είναι ότι ο κ. Παπακυριάκος, κόντρα στο ρεύμα των καιρών, έκανε μέχρι τώρα μια επικοινωνιακή καμπάνια στην οποία

  • απέφυγε όσο μπορούσε να συγκρουστεί με τους άλλους διεκδικητές (πέραν από 2-3 “αψιμαχίες”),
  • δεν επένδυσε σε φανφάρες, φωτοσοπ και εντυπωσιακά γραφικά ή μεγαλοπρεπείς παραγωγές βίντεο,
  • δεν επένδυσε σε ψεύτικες υποσχέσεις για να παραπλανήσει τον κόσμο.

Και όλα αυτά εξηγούνται από το χαρακτήρα του, ο οποίος είναι και αυτός που δίνει τον τόνο της καμπάνιας. Αντιθέτως, επένδυσε σε σημαντικές προσθήκες στο συνδυασμό του τόσο γεωγραφικά όσο και πολιτικά.

Στο Βραχάτι θα αυξήσει τις δυνάμεις του και στο Ζευγολατιό όπου παίζει “εκτός έδρας”, κατά μία έννοια, έχει προσθέσει πρόσωπα αξιόλογα και άφθαρτα στην τοπική κοινωνία και αναμένεται και εκεί να ενισχύσει τις δυνάμεις του και έτσι να “ισορροπήσει” την αναμενόμενη φθορά που έχει ένας Δήμαρχος δυο θητειών.

Ακόμη και αν δεν κερδίσει τις εκλογές από την πρώτη Κυριακή, αναμένεται να καταλάβει ένα ποσοστό κοντά στο 50% και με αυτή τη λογική ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ αλλαγής στη διοίκηση του Δήμου.

Ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ

Ο Νίκος Τσίτουρας, παίζει το τελευταίο “χαρτί” του και κατά πάσα πιθανότητα αυτές θα είναι και οι τελευταίες εκλογές στις οποίες συμμετέχει. Αυτή τη φορά κάνει μία μεγαλύτερη προσπάθεια σε σχέση με το 2014 αλλά οι πρoσθαφαιρέσεις δεν τον αφήνουν να πάρει την απαιτούμενη ώθηση και αναμένεται να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα, ίσως και με μια μικρή άνοδο.

Το πρόβλημα με την καμπάνια του είναι κάπως σύνθετο αλλά καταλήγει σε γνωστά και παραδοσιακά εμπόδια. Πρώτον προέρχεται από μία περιοχή που βρίσκεται σε μία διαρκή κόντρα με τους “γείτονες” Βραχατιώτες και η οποία λειτουργεί ως “ανάχωμα” για να φτάσει στο Βέλο.

Δεύτερον, έχει να ανταγωνιστεί μέσα στην έδρα του και τον έτερο υποψήφιο Θανάση Μανάβη αλλά και τις δυνάμεις του Δημάρχου.

Τρίτον, οι προσθήκες στο συνδυασμό του δεν δείχνουν να του δίνουν το “ειδικό βάρος” που απαιτείται ώστε ακόμη και αν πήγαινε στο δεύτερο γύρο να μπορούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.

Παρ’ όλα αυτά θα δώσει μάχη με το Θανάση Μανάβη για τη δεύτερη θέση και με την ελπίδα πάντα ότι οι εκλογές δεν θα κριθούν από την πρώτη Κυριακή.

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΝΑΒΗΣ

Ο Θανάσης Μανάβης ευελπιστεί σε άνοδο και όπως αναφέραμε και παραπάνω θα δώσει μάχη με το Νίκο Τσίτουρα για τη 2η θέση. 

Ο υποψήφιος φαίνεται να επιστράτευσε άτομα και πρακτικές για να καλύψει σειρά αδυναμιών του όπως

  • το πρόβλημα αμεσότητας και ευφράδειας (διαβάζει σχεδόν τα πάντα από κείμενο),
  • κατεύθυνσης για το Δήμο (αναλώθηκε σε βροχή καταγγελιών και οι προτάσεις του ήσαν πενιχρές για την πραγματική ανάπτυξη του Δήμου) και
  • συνολικά αυτό που έχει μείνει είναι ότι η επικοινωνιακή προσπάθεια έχει καλύψει πλήρως τον όποιο πολιτικό ή αυτοδιοικητικό λόγο.

Η “βροχή” καταγγελιών για παραλείψεις της Δημοτικής Αρχής είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενη και έχει καταδικαστεί από την παράταξη του Δημάρχου ως ένα “τσουνάμι” από ψέματα.

Φυλλάδια και αναρτήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν κλίμα απαξίωσης της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου προσωπικά αλλά αυτό το επικοινωνιακό “τσουνάμι” ίσως να γυρίσει και ως “μπούμερανγκ”.

Και το λέμε αυτό διότι ο Νίκος Τσίτουρας που και αυτός επένδυσε στην κριτική εναντίον του Δημάρχου αλλά με πιο ήπιο επικοινωνιακά τρόπο ίσως καταφέρει να κερδίσει κάποιους πόντους σε κάποιο πιο μετριοπαθές κοινό που δεν θα ψήφιζε το Δήμαρχο αλλά βλέπει και τις υπερβολές του κ. Μανάβη και είναι προβληματισμένο.

Παρατηρώντας πάντως την καμπάνια του κ. Μανάβη, κάποιος μπορεί να διακρίνει όλων των ειδών τα επικοινωνιακά “τρυκ”.

Από την “οικοιοποίηση” κειμένων και βίντεο άλλων (όπως τις ευχές του Μητροπολίτη της Κω και το βίντεο της παρουσίασης του κ. Σταυρέλη στην Κόρινθο) μέχρι την αναζήτηση ευσήμων όταν ο Δήμαρχος σημείωνε κάποια επιτυχία (π.χ. όταν ο Δήμος εξασφάλισε χρήματα για τους πλημμυροπαθείς ο κ. Μανάβης ζητούσε “εύσημα” γιατί έκανε μία ανακοίνωση στο Facebook).

Είναι ενδεικτικές οι περιπτώσεις, υπάρχει σωρεία άλλων στις οποίες τα λεγόμενα κυμαίνονται από αμφιλεγόμενα έως τραβηγμένα “από τα μαλλιά” έως κανονικά ψέματα.

Αυτό το “επικοινωνιακό τσουνάμι”, πάντως, μπορεί να λειτουργήσει και αρνητικά, αφού υποβαθμίζει την προοπτική που θα έπρεπε να δώσει ώστε να εμπνεύσει.

Ταυτόχρονα, έχει το ίδιο πρόβλημα και με τον κ. Τσίτουρα και το οποίο είναι ότι θα πρέπει να “μαλλιοτραβηχτούν” μέσα στο Ζευγολατιό ώστε να καταφέρει να ξεχωρίσει. Τέλος, δεν έχει καμία πρόσβαση στο κοινό που το 2014 ψήφισε τον κ. Στεργιόπουλο και το οποίο τώρα μπορεί να κοιτάξει και άλλες επιλογές και κυρίως τον κ. Παπακυριάκο.

Η άνοδός του, δεν είναι απαραίτητο ότι θα αποτρέψει την επανεκλογή του κ. Παπακυριάκου ίσως και από τον πρώτο γύρο αφού υπάρχουν αδυναμίες και “αναχώματα” που δεν καλύπτονται από την επικοινωνιακή του “καταιγίδα”.

Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Τέλος, ο Λεωνίδας Στεργιόπουλος, που είχε λάβει ένα ποσοστό γύρω στο 10%, αναμένεται να εμφανίσει μία σημαντική μείωση αφού πρώτον η προεκλογική του καμπάνια ήταν μέχρι τώρα μάλλον υποτονική και δεύτερον η δυναμική του ΣΥΡΙΖΑ το 2014 ήταν εντελώς διαφορετική .

Πάντως η δυναμική του χαρακτήρα του μάλλον θα συμμαζέψει κάποια πράγματα και με το σύστημα της απλής αναλογικής ίσως να μπορούσε να προσφέρει και περισσότερα πράγματα στην περιοχή.

ΚΟΡΥΦΗ