OIKONOMIA - Ανάπτυξη - Επιχειρηματικότητα -

Οι… νέοι του Μοριά

Από τα χειροποίητα σαπούνια της Τρίπολης μέχρι τον σολομό από τον… Ταΰγετο, ο εμπορικός γύρος της Πελοποννήσου σίγουρα θα σε συναρπάσει

Από τα χειροποίητα σαπούνια της Τρίπολης μέχρι τον σολομό από τον… Ταΰγετο, ο εμπορικός γύρος της Πελοποννήσου σίγουρα θα σε συναρπάσει

Μπορεί μία κατά βάση αγροτική περιοχή όπως η Πελοπόννησος, που έχει συνδέσει το όνομά της με την παραγωγή ελαιολάδου, να κάνει το επόμενο βήμα και να μιλήσει με όρους σύγχρονους όπως branding και packaging; Και αν ναι, έχει το θάρρος να ασχοληθεί και με άλλα προϊόντα πέραν του καρπού της ελιάς; Αν κρίνουμε από τις προσπάθειες που ακολουθούν, η απάντηση είναι σίγουρα ναι. Από τις κορινθιακές σταφίδες που αποξηραίνονται υπό σκια μέχρι τον σολομό από του… Ταΰγετου, και από τα χειροποίητα σαπούνια της Τρίπολης έως τις μαρμελάδες του Χελμού, ο εμπορικός γύρος της Πελοποννήσου σίγουρα θα σε συναρπάσει.



Σταφίδες Golden Black

Τελειώνοντας τις σπουδές του, ο 26χρονος σήμερα Γιώργος Μάζος αποφάσισε να ασχοληθεί με ένα από τα πλέον παραδοσιακά προϊόντα της ελληνικής γεωργίας: την κορινθιακή σταφίδα. Για να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό επανέφερε στο προσκήνιο μια παλιά μέθοδο αποξήρανσής της υπό σκιά και έπειτα την έβγαλε στην κυκλοφορία με την επωνυμία “Golden Black”. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει, μεγάλο πλεονέκτημά της είναι «πως αυτή η ποικιλία σταφίδας, η κορινθιακή, ευδοκιμεί άριστα μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας και πουθενά αλλού στον κόσμο (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, που όμως ποιοτικά δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα στην ποικιλία αυτή – π.χ. Καλιφόρνια και Νότια Αφρική)». Οσο για το όραμά του; «Να καταστεί η Golden Black το καλύτερο brand κορινθιακής σταφίδας διεθνώς».

Ελαιόλαδο LIA

Με αφετηρία τα Φιλιατρά Μεσσηνίας, η Χριστίνα Στριμπάκου και ο αδελφός της Κωνσταντίνοςδημιούργησαν τη LIΑ Premium Olive Oil. Μία εταιρεία δηλαδή -κατά βάση εξαγωγική- που ειδικεύεται στην παραγωγή άριστης ποιότητας ελαιολάδου εφαρμόζοντας όχι μόνο την καλή παραδοσιακή πρακτική, αλλά και σύγχρονες μεθόδους, πάντα με σεβασμό προς το περιβάλλον. «Εχοντας πλήρη γνώση της εικόνας του ελληνικού ελαιολάδου στο εξωτερικό, αλλά ταυτόχρονα γνωρίζοντας πολύ καλά τα εξαιρετικής ποιότητας χαρακτηριστικά του μεσσηνιακού ελαιολάδου», εξηγεί η Χριστίνα, «αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα δυνατό brand. Σκοπός μας, να προωθήσουμε το πολύτιμο αγαθό του δικού μας ελαιώνα και παράλληλα να συμβάλλουμε ώστε το ελληνικό ελαιόλαδο να αποκτήσει μια καλύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά, ποντάροντας στην ποιότητα».

Σολομός G-Fish

Μπορεί η παραγωγή σολομού σε ένα ορεινό χωριό του Ταΰγετου να μοιάζει -σε πρώτη ανάγνωση- περίεργη, ο Γιάννης Γεροντίδης ωστόσο είχε άλλη άποψη. Εχοντας κληρονομήσει από τον πατέρα του μία μονάδα παραγωγής πέστροφας στο Καστόρειο Λακωνίας, αποφάσισε να την εκσυγχρονήσει και από το 2001 να εκτρέφει και σολομό. «Τα προϊόντα που παράγω», επισημαίνει ο κ. Γεροντίδης, «είναι φτιαγμένα με φυσικούς τρόπους, βασισμένα σε δοκιμασμένες παραδοσιακές τεχνικές χωρίς να προστίθεται κανενός είδους χημικό ή συντηρητικό. Το κάπνισμα, το αλάτι, το ελαιόλαδο και η συσκευασία σε κενό αέρος είναι ικανά για να διατηρήσουν τα προϊόντα μας όσο χρειαστεί μέχρι να τα καταναλώσουμε». Στον κατάλογο της G-Fish μπορεί κανείς να βρει ακόμα μια σειρά προϊόντων με βάση τον οξύρρυγχο αλλά και το χαβιάρι σολομού.

Σαπούνια Snob Duck

Εχοντας εργαστεί ως εκπαιδευτής σκι επί σειρά ετών, ο Βασίλης Ντούρος αποφάσισε το 2012 να αλλάξει ρότα και να επιστρέψει στην Τρίπολη με σκοπό να εκμεταλλευτεί τον οικογενειακό του ελαιώνα. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία των Snob Duck, μιας σειράς χειροποίητων σαπουνιών με πρώτη ύλη το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Ολες οι… πάπιες φτιάχνονται σε ειδικά καλούπια με ψυχρή μέθοδο και κόβονται με το χέρι, ενώ η καθεμία από αυτές έχει το δικό της βάρος. Ο Βασίλης μάλιστα πήγε την παραγωγή ένα βήμα παρακάτω, προχωρώντας σε μία σειρά από προσμίξεις υλικών για να δώσει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στα προϊόντα του. Ετσι δημιούργησε συνθέσεις που, πέρα από το ελαιόλαδο, έχουν και ως έξτρα συστατικά τη σοκολάτα, τον καφέ, το πορτοκάλι, τη λεβάντα, την καρύδα, τον άργιλο, το ρόδι ή τα σποράκια της παπαρούνας.

Μαρμελάδες Αριάδνη

Η οικογενειακή επιχείρηση με την επωνυμία «Αριάδνη» και έδρα τον Χελμό παράγει και πουλά μία σειρά από ξεχωριστά τοπικά προϊόντα. Αν θα έπρεπε όμως να ξεχωρίσουμε κάποιο, αυτό θα ήταν σίγουρα οι χειροποίητες μαρμελάδες με γεύσεις όπως άγριο βατόμουρο, κόρομηλο, μπέρκο (μικρό άγριο φρούτο της περιοχής), φραγκοστάφυλο, κράνο, βερύκοκο, ακτινίδιο, φράουλα και δαμάσκηνο. «Η Αριάδνη είναι η οικογενειακή μας επιχείρηση. Την ξεκίνησε η μητέρα μου πριν από 15 χρόνια και τα τελευταία τρία συμμετέχουμε εγώ και η αδελφή μου ενεργά στην ανάπτυξή της», εξηγεί οΠελοπίδας Χαντζής. Ανάμεσα στα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας θα βρει κανείς επίσης ζυμαρικά, γλυκά του κουταλιού και λικέρ – πάντα με έντονο το τοπικό στοιχείο.

Ελαιόλαδο Eleia

Ο Αλέξανδρος Σπηλιάδης είναι ένας φύσει ασιόδοξος άνθρωπος. Εχοντας ζήσει για μία δεκαετία σε Γερμανία και Αγγλία, αποφάσισε πριν από μερικά χρόνια να επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του, τα Λεχαινά Ηλείας, και να ασχοληθεί με το ελαιόλαδο. Αποτέλεσμα ήταν το Eleia, ένα αγνό παρθένο ελαιόλαδο τυποποιημένο σε συσκευασίες μοναδικής αισθητικής που εξάγεται στις σημαντικότερες premium αγορές του πλανήτη. Χαρακτηριστική, εξάλλου, της φιλοσοφίας του ήταν η απάντηση που μας έδωσε πριν από λίγο καιρό, όταν του ζήτησαμε να μας περιγράψει τι ακριβώς κάνει: «Κυρίες και κύριοι είμαι Ελληνας, ζω στα Λεχαινά Ηλείας και εξάγω το καλύτερο ελαιόλαδο του κόσμου σε κάθε γωνιά της γης. Κερδίζω και δημιουργώ θέσεις εργασίας, ενώ έχω την τύχη να ζω στο ομορφότερο οικόπεδο του κόσμου. Τι άλλο να ζητήσω;».

Λικέρ Roots

Mε ιστορία 160 χρόνων πίσω τους τα Roots, που παράγονται στα αποστακτήρια Καλλικούνη στην Καλαμάτα, συνδυάζουν την εμπειρια τεσσαρων γενιών στην απόσταξη και στην παραγωγή λικερ με μια πρωτοποριακη φιλοσοφία. Είναι διαθέσιμα σε τέσσερις γεύσεις (μαστίχα, τεντούρα, ρακόμελο και herb spirit) και για την παραγωγή τους χρησιμοποιούνται 100% φυσικές πρώτες ύλες, χωρίς καμία προσθήκη αιθέριων ελαίων ή άλλων αρωμάτων. «Το όνομα Roots συμβολίζει τις ‘ρίζες’ στο παρελθόν που εμπνέουν τις συνταγές, ενώ το λογότυπο μεταμορφώνεται για καθε λικέρ της σειράς», υποστηρίζει ο Μάνος Σμυρλάκης, που μαζί με τον αδερφό του Νικόλα «τρέχουν» την προσπάθεια, και συμπληρώνει: «Γίνεται ρόμβος για τη μαστίχα αναδεικνύοντας την κρυσταλλική δομή που έχει το μαστίχι, στρογγυλό για την τεντούρα συμβολίζοντας τη διατομή της κανέλλας, εξάγωνο για το ρακόμελο απεικονίζοντας την κερήθρα του μελιού και σταυρός για το Herb Spirit υποδεικνύοντας το θεραπευτικό, σχεδόν ‘μοναστηριακό’, χαρακτήρα του».

Σαλιγκάρια Fereikos

Η εταιρεία Fereikos ιδρύθηκε το 2007 από τη Μαρία Βλάχου και την αδερφή της, Πένυ. «Η ιδέα γεννήθηκε ένα χειμωνιάτικο βράδυ σε ένα εστιατόριο της Ελβετίας», εξηγεί η Μαρία. «Καθώς αρκετοί απολάμβαναν Escargots à la Bourguignonne, αποφάσισα κι εγώ να τα δοκιμάσω. Την ίδια στιγμή μου τηλεφώνησε η Πένυ, η οποία εντυπωσιάστηκε ακούγοντας ότι τρώω σαλιγκάρια και όταν της ανέφερα την τιμή που πλήρωσα για μόλις 12 τεμάχια, ξαφνιάστηκε και αστειευόμενη είπε ότι θα μαζέψει σαλιγκάρια από τον κήπο της για να τα εξάγει». Το αστείο αυτό ήταν το έναυσμα η Πένυ να φοιτήσει στη σχολή Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας κι η Μαρία να σπουδάσει Μάρκετινγκ και πωλήσεις. Σήμερα η εταιρεία τους, με έδρα την Γλυφάδα Αρχαίας Κορίνθου, ασχολείται με τη δημιουργία ανοιχτών εκτροφείων σαλιγκαριών ολοκληρωμένου βιολογικού κύκλου και προϊόντα σαλιγκαριών σε παγκόσμιο επίπεδο. «Σκοπός μας είναι να παραδίδουμε πιστοποιημένα προϊόντα σαλιγκαριών καθόλη τη διάρκεια του έτους διατηρώντας υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά», καταλήγει η Μαρία.

http://www.protothema.gr/

ΚΟΡΥΦΗ