ΜΑΓΚΑΖΙΝΟ - ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ -

Οι αθέατες πλευρές της επίθεσης του Μητροπολίτη Διονύσιου στο “σύμφωνο συμβίωσης”

Ήταν αναπόφευκτο ότι θα προκαλούσε αντιδράσεις και πιθανότατα για αυτό τον σκοπό να σχεδιάστηκε. Η ευχή (;) του Μητροπολίτη Κορινθίων Διονυσίου στον Πρωθυπουργό για το σύμφωνο συμβίωσης στα παιδιά του έχει αρκετές «αθέατες» πλευρές πέραν των προφανών.

του Κ. Ρομπόρα

Ήταν αναπόφευκτο ότι θα προκαλούσε αντιδράσεις και πιθανότατα για αυτό τον σκοπό να σχεδιάστηκε. Η ευχή (;) του Μητροπολίτη Κορινθίων Διονυσίου στον Πρωθυπουργό για το σύμφωνο συμβίωσης στα παιδιά του έχει αρκετές «αθέατες» πλευρές πέραν των προφανών.

Κατ’ αρχάς το γεγονός ότι απέναντι από τον Μητροπολίτη είχε στηθεί κάμερα δημιουργεί την αίσθηση ότι το συμβάν ήταν προσχεδιασμένο και πιθανότατα έτσι να ήταν. Στη συνέχεια θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι η δήλωση έγινε με σκοπό να πάρει εθνικές και όχι Κορινθιακές διαστάσεις. Πόσους Κορίνθιους άλλωστε μπορεί να απασχόλησε το «σύμφωνο συμβίωσης»;

Και όμως απασχόλησε κάποιους, ως φαίνεται. Τοπικά κομματικά στελέχη, δημοσιογράφοι και διαδικτυακές περσόνες έσπευσαν να πάρουν θέση αναλόγως της κομματικής (ή ιδεολογικής) τους τοποθέτησης.

Οι 3 τοπικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν τοποθετήθηκαν αλλά λίγες ημέρες αργότερα δεν παρέστησαν στην τελετή των Θεοφανείων και αυτό έχει το συμβολισμό του, όπως το ίδιο (δεν) έπραξε (αλλά όχι απαραίτητα και για τους ίδιους λόγους) και ο βουλευτής της Ν.Δ., Χρ. Δήμας.

Ο δε ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση όπου σημειώνει ότι «ο παρωχημένος, σκοταδιστικός, αντικοινωνικός λόγος του μητροπολίτη Κορινθίας εκφράζει τη μισάνθρωπη και μισαλλόδοξη αντίληψη του ιδίου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων που η μεγάλη πλειονότητα της κοινωνίας μας αναγνωρίζει».

Ο γραμματέας της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Παπασταμόπουλος σχολιάζοντας άρθρο του Δημ. Σύμβουλου Κορινθίων, Βασ. Πανταζή, που έσπευσε να υποστηρίξει τη θέση του Μητροπολίτη αναρωτήθηκε αν

«Φορούσε χρυσά, είχε οδηγό, και έτρωγε στις καλύτερες ψαροταβέρνες ο Παπαφλέσσας;»

Το ενδιαφέρον όμως μάλλον κρύβεται σε μια φράση του άρθρου του κ. Πανταζή όπου σημειώνει

«Θέλουμε να αποδεχθούμε ότι ΚΑΠΟΙΟΙ φοβούνται την ύπαρξη ενός νέου Χριστόδουλου ο οποίος μπορεί να χειριστεί τη λαϊκή οργή και να την μετατρέψει σε άξονα ενάντια στα συμφέροντα των όσων έχουν βάλει τις ζωές μας στους ζυγούς της υποτέλειας και της εξαθλίωσης, ή όχι»

Και ίσως υπό αυτό το πρίσμα να πρέπει να ερμηνεύσουμε την παρέμβαση του κ. Διονύσιου, ο οποίος έγινε Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου επί των ημερών του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, όπως επίσης στη συνέχεια Μητροπολίτης Κορίνθου.

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ο Μητροπολίτης, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι 63 ετών ίσως να βρίσκεται στο μυαλό αρκετών (ή ίσως και στο δικό του) ως ένας εκ των πιθανών διαδόχων του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου (ο οποίος είναι 77 ετών) και γιατί όχι, ένας συνεχιστής της «σχολής Χριστόδουλου». Έχει αποδείξει άλλωστε ότι είναι έτοιμος σε πολλές περιπτώσεις να προβεί σε ρήξεις (σε τοπικό επίπεδο μέχρι τώρα) με κληρικούς, πρώην συνεργάτες και δημοσιογράφους.

Στην ουσία της υπόθεσης τώρα, οι ευχές του κ. Διονύσιου προς τον Πρωθυπουργό, έχουν μόνο συμβολική σημασία, ιδιαίτερα τη στιγμή που η χώρα βρίσκεται υπό οικονομική «κατοχή» για την οποία πάντως ο κ. Μητροπολίτης δεν έχει να επιδείξει κάποιο «πύρινο» λόγο, έστω και στο επίπεδο του συμβολισμού και με την πρόθεση μάλιστα να λάβει και εθνικές διαστάσεις.

Θα πρέπει, βέβαια, να σημειώσουμε τις προσπάθειες της Μητρόπολης με τα συσσίτια σε απόρους, αλλά από την άλλη αυτές οι ενέργειες όσο αξιόλογες και αν είναι, είναι περισσότερο παθητικές παρά ενεργητικές. Με δυο λόγια ο Μητροπολίτης Διονύσιος επιλέγει εύκολα (κατά τη γνώμη μας) και ήσσονος σημασίας θέματα για να αντιπαρατεθεί. Στα δυσκολότερα, έχει επιλέξει να μένει πιο πίσω.

ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ

Ο Μητροπολίτης Διονύσιος από την αρχή της θητείας του στη Μητρόπολη είναι αλήθεια ότι έχει κάνει μεγάλες και σημαντικές προσπάθειες για να αφήσει το δικό του «στίγμα» στην τοπική κοινωνία.

Δεν τα έχει καταφέρει ιδιαίτερα μέχρι στιγμής. Υπάρχει μια μερίδα κόσμου που παραμένει επιφυλακτική απέναντί του διακρίνοντας τάσεις μεγαλομανίας σε πολλές περιπτώσεις (από τα άμφια μέχρι τις φωτογραφίες που διέρρευσαν για το νέο μέγαρο δίπλα από τη Νομαρχία). Δεν είναι έτσι ο λιτός βίος ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε.

Αυτό που δεν έχει καταλάβει πιθανότατα ο Μητροπολίτης είναι ότι (και) η τοπική κοινωνία τον θέλει περισσότερο ως έναν πνευματικό ηγέτη παρά ως έναν καλό μάνατζερ.

Να βγει μπροστά εκεί που το δίκαιο κραυγάζει. Σε συζητήσεις με πολιτικούς παράγοντες του νομού όλοι έχουν να κάνουν λόγο για την εξυπνάδα και την αποτελεσματικότητα του Μητροπολίτη σε οικονομικά και διαχειριστικά θέματα αλλά κανένας δεν μας σημείωσε την ικανότητα του «αγγίγματος» της ψυχής των πιστών.

Δυστυχώς μας μένει η αίσθηση ότι και αυτόν τον έχει «καταπιεί» η σκληρή και χωρίς ίχνος πνευματικότητας, τοπική καθημερινή ρουτίνα. Η διαιώνιση της κόντρας του με τοπικό δημοσιογράφο (ακόμη και αν το δίκαιο είναι με το μέρος του) περισσότερο τον φθείρει (όπως και το δημοσιογράφο βέβαια) παρά δίνει κάποιο παράδειγμα προς μίμηση.

ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ

Όσον αφορά τώρα, για το «σύμφωνο συμβίωσης» το οποίο κατά την ταπεινή μας γνώμη ήταν η αφορμή και όχι η ουσία της παρέμβασης, είναι δικαίωμα του καθενός να πράττει όπως επιθυμεί, όπως βέβαια είναι και δικαίωμα του Μητροπολίτη να διαφωνεί και να κάνει αγώνα να αποτρέψει εξελίξεις που κατά τη γνώμη του στρέφονται ενάντια στα συμφέροντα της Εκκλησίας.

Και μην ξεχνάμε βέβαια, ότι πέραν όλων των άλλων, η Εκκλησία είναι και επιχείρηση με ΑΦΜ οπότε οποιαδήποτε προσπάθεια από-χριστιανοποίησης της Ελληνικής κοινωνίας (έτσι όπως κάποιοι πιθανώς να αντιλαμβάνονται τέτοιες ενέργειες) δεν «σκοντάφτει» μόνο σε λόγους ηθικής, παράδοσης, χριστιανικών αξιών, κλπ. αλλά και σε οικονομικούς. Διότι όσο λιγότερο το ποίμνιο, τόσο λιγότερα και τα έσοδα (όπως και η επιρροή βέβαια). Οπότε, ακόμη και υπό αυτή την οπτική, η παρέμβαση του κ. Διονύσιου έχει βάση.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, ο «θόρυβος» που δημιουργήθηκε είναι μία ευκαιρία και για τους «αριστερούς», να βρουν κάτι για να φωνάξουν τη στιγμή που η Αριστερή Κυβέρνηση (έστω και μόνο κατ’ όνομα πλέον) θα πρέπει να περάσει «νομοσχέδια-φωτιά» τον επόμενο καιρό με σημαντικό πολιτικό (και όχι μόνο) κόστος.

Οπότε;

Οπότε όλοι είναι ευτυχισμένοι.

  • Ο Μητροπολίτης πήρε τη δημοσιότητα που επιθυμούσε δείχνοντας και τις ηγετικές του ικανότητες,
  • το «δεξιό» ή «πατριωτικό» (ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε) κοινό έσπευσε να τον υποστηρίξει,
  • οι «αριστεροί» βγήκαν με «αυγά και τομάτες» στο Facebook,
  • ενώ κεντροδεξιοί και κεντροαριστεροί προτίμησαν είτε τη σιωπή ή το «στρογγύλεμα» και το «όλοι έχουν δίκιο».

Άντε και του χρόνου …

ΚΟΡΥΦΗ