ΜΑΓΚΑΖΙΝΟ - ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ - Δημοτικά -

Καινοτομία και εξωστρέφεια στην Κόρινθο .. ένα σύντομο ανέκδοτο

Εάν πραγματικά έστω και ένας υποψήφιος έχει διάθεση για την εξωστρέφεια της πόλης θα πρέπει να ξεκινήσει από το απλούστερο όλων, το οποίο είναι η σύνδεση Προαστιακού και κέντρου της πόλης.

Τον τελευταίο καιρό οι νέοι υποψήφιοι στο Δήμο Κορινθίων ξεφυτρώνουν σαν τα.. μανιτάρια. Σε κάθε τους ανακοίνωση η «καραμέλα» είναι η ίδια. Καινοτομία και εξωστρέφεια. Αν τους πιστέψουμε η Κόρινθος μετά τις εκλογές θα μετατραπεί σε Silicon Valley.

Τα τελευταία 10χρόνια σίγουρα έγιναν πράγματα και σίγουρα η Κόρινθος (στο κέντρο τουλάχιστον) είναι καλύτερη από αυτή που παρέλαβε ο Αλ. Πνευματικός.

  • Οι πεζόδρομοι, έστω και «κουτσοί» και με προβλήματα είναι κάτι.
  • Τα αγάλματα σε Κέντρο και Παραλία αν και θα μπορούσαν να εμφανιστούν και ως «καθρεφτάκια σε ψηφοφόρους» είναι κάτι.
  • Η μετατροπή της Κορίνθου σε καφεδούπολη μπορεί να μην δημιουργεί ανάπτυξη αλλά δίνει μια άλλη νότα και είναι κάτι.
  • Το νερό έστω και με προβλήματα ήρθε (αν και όχι σε όλες τις περιοχές)

Όλα αυτά τα «κάτι» πάντως απέχουν αρκετά από το να μιλήσουμε για καινοτομία και εξωστρέφεια. Τελευταίο και εξόφθαλμο παράδειγμα είναι η ανάπλαση στην κεντρική πλατεία, τα «Περιβολάκια». Ένα έργο που έχουν ψηφίσει όλοι.

Αυτό που συζητείται επί χρόνια στην Κόρινθο είναι πως είναι δυνατόν μία πόλη που έχει πρόσβαση σε θάλασσα να της γυρίζει την "πλάτη". Αντί να επιχειρηθεί η επέκταση προς αυτήν οι κύριοι υποψήφιοι πάνε και ψηφίζουν ώστε η πόλη να «ταμπουρωθεί» ακόμη πιο μέσα. Και μετά βγαίνουν και λένε ότι επιζητούν την εξωστρέφεια και τη φυγή εμπρός. Κοροιδευόμαστε; Δηλ. Σε άλλες πόλεις όπως το Ναύπλιο ή το Λουτράκι είναι ηλίθιοι που κάνουν το ανάποδο;

Μετά βλέπουμε ότι ο Δήμος ετοιμάζεται να κάνει .. τουριστικό μάρκετινγκ. Να προσελκύσει δηλ. τουρίστες. Μάλιστα. Για να μείνουν που; Αφού δεν υπάρχουν ξενοδοχεία στην πόλη ικανά για να φιλοξενήσουν σημαντικό αριθμό τουριστών που θα θαυμάσουν τον Πήγασο και το Διογένη.

Έστω ότι θα είναι οι Αθηναίοι που θα κατεβούν για ένα καφέ. Τι χαρακτήρα έχει χτίσει η πόλη τα τελευταία 10 χρόνια για να εκμεταλλευτεί τον τουρισμό; Έχει κινηθεί για να δημιουργηθούν τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή; Όχι. Φιλοξενεί σημαντικά γεγονότα; Όχι. Δημιουργεί υποδομές για να τις αξιοποιήσει τουριστικά στην πορεία; Όχι. Έχει κάνει συνεργασίες με άλλους Δήμους για να εκμεταλλευθεί συνολικά το brand name Κόρινθος. Όχι. Τι έχει κάνει λοιπόν; Νέες αναθέσεις, νέες πληρωμές, κανένα αποτέλεσμα.

Εάν πραγματικά έστω και ένας υποψήφιος έχει διάθεση για την εξωστρέφεια της πόλης θα πρέπει να ξεκινήσει από το απλούστερο όλων, το οποίο είναι η σύνδεση Προαστιακού και κέντρου της πόλης. Κανείς δεν μιλά γι’ αυτό. Το μόνο που ακούμε είναι γενικότητες μέσα σε εντυπωσιακά βίντεο ή σε βαρετές συνεντεύξεις Τύπου.

Δυστυχώς, προς το παρόν δεν φαίνεται κανένα μακρόπνοο σχέδιο στον ορίζοντα. Ευελπιστούμε ότι στην 18μηνη προεκλογική περίοδο θα ακούσουμε έστω ένα. Ευελπιστούμε ότι ο Δήμαρχος τώρα που έφυγαν τα «βαρίδια» (όπως εμφανίζει τους πρώην συνεργάτες του) έχει τις δυνάμεις και τις συμμαχίες ώστε με νέα και φρέσκα πρόσωπα να μας δείξει και κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό.

Προς το παρόν το συμπέρασμα που εξάγουμε είναι ότι όλα αυτά τα έργα γίνονται για έναν και μόνο σκοπό. Να εκτιμηθούν από τους Κορίνθιους ψηφοφόρους ώστε να πάνε να ξαναψηφίσουν τον κάθε εν ενεργεία Δήμαρχο.

Δυστυχώς, επίσης, η Κόρινθος δεν είναι επαρχία αλλά ούτε και προάστιο των Αθηνών. Και το πρόβλημα δεν είναι η γεωγραφική της θέση. Είναι οι ίδιοι της οι άνθρωποι, οι οποίοι παγιδευμένοι σε μια «ερμαφρόδιτη ταυτότητα» έχουν συνηθίσει στη μετριότητα, στην τοπική σύγκριση, στην αντιγραφή αλλά και στην απάθεια για τα κοινά.

Καληνύχτα μας και καλό μας ξημέρωμα.

ΚΟΡΥΦΗ