OIKONOMIA -

Εκτός ιδιωτικοποιήσεων μένει το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Απ’ ό,τι φαίνεται, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα ενταχθεί στην εταιρεία του Δημοσίου που θα διαχειρίζεται και τα άλλα αεροδρόμια, ανάλογου μεγέθους

Γνωστοί έγιναν προχθές οι βασικοί όροι της σύμβασης που θα υπογραφεί με τους αναδόχους των περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφορές των ενδιαφερόμενων ομίλων περιορίστηκαν στα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια, ακυρώνοντας την προσπάθεια της κυβέρνησης να εντάξει στο πρόγραμμα και άλλα μικρότερης δυναμικότητας, όπως είναι αυτό της Καλαμάτας.

Απ’ ό,τι φαίνεται, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα ενταχθεί στην εταιρεία του Δημοσίου που θα διαχειρίζεται και τα άλλα αεροδρόμια, ανάλογου μεγέθους. Το μέλλον της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας κρίνεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, οπότε και έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που υπέβαλαν στις 10 Οκτωβρίου τα τρία ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα.

Νωρίτερα θα συνεδριάσει το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου ν’ αποφασίσει το αποτέλεσμα της τεχνικής αξιολόγησης. Θα αποφασίσει, δηλαδή, ποιων εκ των τριών ενδιαφερόμενων θ’ ανοίξει η οικονομική προσφορά. Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφερόμενοι είναι η Fraport σε συνεργασία με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corp. America σε συνεργασία με τον Όμιλο της ΜΕΤΚΑ και τέλος η Vinci με τον Όμιλο Ελλάκτωρ. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 40 έτη με δικαίωμα επέκτασης για 10 επιπλέον χρόνια. Ο προτιμητέος επενδυτής που θα κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να επενδύσει περίπου 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση ή/και δημιουργία νέων υποδομών στα 14 αεροδρόμια.

Η διάρκεια της επένδυσης δε θα πρέπει να ξεπεράσει τα τέσσερα έτη, ενώ ο προτιμητέος επενδυτής έχει κάθε λόγο να την προωθήσει άμεσα, αφού μετά το πέρας των επενδύσεων έχει δικαίωμα ν’ αυξήσει το ύψος των εφαρμοζόμενων χρεώσεων στους επιβάτες κατά περίπου 40%. Συγκεκριμένα, το ανώτατο ύψος του συνόλου των χρεώσεων ανά αναχωρούντα πελάτη μπορεί ν’ αυξηθεί από 14,5 σε 20 ευρώ.

Από τα έσοδα αυτά, ένα ευρώ θα παρακρατείται από το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία των υπόλοιπων μικρότερων αεροδρομίων της χώρας, τη λειτουργία των άγονων γραμμών, αλλά και τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ως ρυθμιστικής αρχής για τα αεροδρόμια. Έτσι, ο προτιμητέος επενδυτής που θ’ αναλάβει τα αεροδρόμια θα εισπράττει κατά το μέγιστο από κάθε αναχωρούντα επιβάτη 13,5 ευρώ ή 19 ευρώ μετά το πέρας των επενδύσεών του στα αεροδρόμια.

Το σύνολο των αναχωρούντων επιβατών από το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας ξεπέρασαν πέρυσι τα 20 εκατομμύρια, αλλά από τα συγκεκριμένα 14 αεροδρόμια οι αναχωρήσεις το 2013 πλησίασαν τα 9,5 εκατομμύρια. Να σημειώσουμε, τέλος, ότι η σημερινή ημέρα έχει οριστεί ως ημέρα κινητοποιήσεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.

Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η οποία απλώθηκε σε διάφορες περιοχές της χώρας και στη Μεσσηνία. Τη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση έχουν δηλώσει μέχρι τώρα πρόσωπα της αυτοδιοίκησης, συλλογικότητες, φορείς και κόμματα.

ΠΗΓΗ: tharrosnews.gr

ΚΟΡΥΦΗ