OIKONOMIA - Ανάπτυξη - Επιχειρηματικότητα -

Δύο Πελοποννησιακές εταιρείες στην κορυφή των εξαγωγών

Πρόκειται για την εταιρεία που πασχίζει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, εξάγοντας τουλάχιστον το 60% της παραγωγής της. Για την ακρίβεια, οι επικεφαλής της Γαία Οινοποιητική

Δέκα εταιρείες που δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και πραγματοποιούν τις περισσότερες από τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό

Από τον Δημήτρη Δελεβέγκο

Ένα είναι το απόλυτο όπλο κατά της ελληνικής «μιζέριας» και του εγχώριου εχθρικού επενδυτικού περιβάλλοντος: η εξωστρέφεια. Το «μυστικό» αυτό ανακάλυψαν δέκα εταιρείες που παρουσιάζει το «Κ», οι οποίες ως επί το πλείστον δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αλλά έχουν καταστήσει τα ελληνικά προϊόντα περιζήτητα σε όλο τον κόσμο.

Με τον τρόπο αυτό, πέτυχαν να αντιπαρέλθουν οι εν λόγω εξαγωγείς το τσουνάμι της ελληνικής κρίσης, που στο πέρασμά του ταρακούνησε, εάν δεν συμπαρέσυρε, ακόμα και άλλοτε κραταιές ιστορικές επιχειρήσεις. Ελαιόλαδο, μέλι, κατεψυγμένα φρούτα, κρασί, φέτα, σοκολάτα και… σανδάλια αποτελούν ορισμένα μόνο από τα ελληνικά προϊόντα που απαρτίζουν τη μεγάλη των ελληνικών εξαγωγών λίστα.

Το «μυστικό» της Frozita
Για το ευρύ κοινό η επωνυμία Frozita ίσως να μην αποκαλύπτει πολλά. Ωστόσο, τα κατεψυγμένα φρούτα (βερίκοκο, κεράσι, ροδάκινο) και τα ασηπτικά προϊόντα (πρώτη ύλη για τις βιομηχανίες χυμών και παιδικών τροφών) της εταιρείας διανέμονται σε όλο τον κόσμο.

Το δίκτυο διανομής περιλαμβάνει 30 προορισμούς, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία, η Ιαπωνία, το Ντουμπάι και πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Το «μυστικό» της Frozita βρίσκεται στην τεχνολογία ταχείας κατάψυξης IQF (Individually Quick Frozen), που αποτρέπει τον σχηματισμό μεγάλων κομματιών πάγου στην επιφάνεια του φρούτου. Με τον τρόπο αυτό, το κα-τεψυγμένο έχει χαρακτηριστικά του νωπού φρούτου, διατηρώντας τη διατροφική αξία του.

Η επιτυχία της Frozita δεν είναι τυχαία, καθώς το τιμόνι της εταιρείας κατέχουν οι γιοι του Αναστάσιου Κωνσταντινίδη, που αποτελεί τον «πατέρα» των κατεψυγμένων φρούτων στην Ελλάδα.

Ελληνικό φάρμακο σε νέες αγορές για την Demo
Τα φάρμακα δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τη λίστα των ελληνικών προϊόντων που εξάγονται. Όλα ξεκίνησαν το 1964, όταν ο Σταύρος Δέμος άνοιξε ένα φαρμακείο από το οποίο… μεταπήδησε πολύ γρήγορα στον χώρο της παραγωγής, ιδρύοντας την Demo, η οποία εξελίσσεται σε μια από τις μεγαλύτερες εγχώριες εξαγωγικές φαρμακοβιομηχανίες. Δίνει το «παρών» σε 51 χώρες, ενώ το 201 3 εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 22% κατά την τελευταία οκταετία. Η φαρμακοβιομηχανία εξάγει σχεδόν το 80% του συνόλου της παραγωγής, στην οποία ανήκουν φάρμακα που διανέμονται εδώ και δύο χρόνια σε χώρες της Ευρώπης, αλλά δεν έχει λάβει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιό της 800 άδειες για πωλήσεις φαρμάκων σε όλο τον κόσμο και τώρα ετοιμάζεται να μπει στις αγορές της Βραζιλίας, του Μεξικού και του Καναδά.

Από τη Σαντορίνη και τη Νεμέα σε όλο τον κόσμο
Πρόκειται για την εταιρεία που πασχίζει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, εξάγοντας τουλάχιστον το 60% της παραγωγής της. Για την ακρίβεια, οι επικεφαλής της Γαία Οινοποιητική. Παντελής Καράτσαλος και Γιάννης Παρασκευόπουλος, καταφέρνουν να διαθέτουν στα καλύτερα εστιατόρια της Αμερικής, της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας τον ελληνικό οίνο σε τιμές που κυμαίνονται από 18 έως 23 δολάρια. Ο θαλασσίτης, το Ασύρτικο και το Αγιωργίτικο είναι τα brands που κυριαρχούν στο εξωτερικό, με τη Γαία να έχει λάβει τη διάκριση Regional Trophies και χρυσό μετάλλιο στα Decanter World Wine Awards. Η εταιρεία φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια βίου και διαθέτει δύο οινοποιεία, στη Νεμέα και τη Σαντορίνη, ενώ τα προϊόντα της κατευθύνονται στις αγορές της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης, της Αυστραλίας, της Ρωσίας, της Βραζιλίας, της Κίνας, της Ταϊλάνδης, των ΗΠΑ και του Καναδά.

Μπαλσάμικο α λα ελληνικά
Η ιδρυθείσα ΤΟ 1939 Παπαδημητρίου Χ. Κ. ΑΒΕΤ υπήρξε η πρώτη εταιρεία που παρήγαγε βαλσαμικό ξίδι στην Ελλάδα και αποτελεί σήμερα έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς, με το 75% του κύκλου εργασιών της να προέρχεται από το εξωτερικό. Συγκεκριμένα, το βαλσαμικό, η μεσογειακή μουστάρδα, η κορινθιακή σταφίδα και άλλα προϊόντα που παρασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Θουρία Μεσσηνίας εντοπίζονται σε 29 χώρες, μεταξύ των οποίων η Αυστραλία (όπου το βαλσαμικό είναι το τρίτο σε πωλήσεις), η Ιαπωνία, ο Καναδάς και η Νότια Αφρική.

Η εταιρεία, της οποίας το βαλσαμικό είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα, παρουσίασε τζίρο 10,1 εκατ. ευρώ, από 4,6 εκατ. ευρώ το 2006, με την αξία των πωλήσεων να υπολογίζεται άνω των 7 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σήμερα, η διοίκηση της εταιρείας έχει περάσει στην τρίτη γενιά της οικογένειας, με βασικό «εκπρόσωπο» τον Χρήστο Παπαδημητρίου, τον γιο του Κώστα, που ανέλαβε το 1970 τα ηνία της επιχείρησης.

capital.gr

ΚΟΡΥΦΗ