ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Αλληλεγγύη - Εκπαίδευση -

Δράσεις από την «Ανέλιξη» κατά του bullying

Στις 6 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας, το Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας της Περιφερειακής ενότητας Αρκαδίας "Ανέλιξη", ανέπτυξε συζήτηση με μαθητές της Γ΄ τάξης του 1ου Γυμνασίου Τρίπολης για τη συνεργασία, το συναισθηματικό μοίρασμα, τη χαρά της σχέσης, την αποδοχή του διαφορετικού και την αγάπη για τη ζωή.

Στις 6 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας, το Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας της Περιφερειακής ενότητας Αρκαδίας "Ανέλιξη", ανέπτυξε συζήτηση με μαθητές της Γ΄ τάξης του 1ου Γυμνασίου Τρίπολης για τη συνεργασία, το συναισθηματικό μοίρασμα, τη χαρά της σχέσης, την αποδοχή του διαφορετικού και την αγάπη για τη ζωή.

Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Στηρίζομαι στα πόδια μου», του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, εκτός σχολικού ωραρίου, από τις  εκπαιδευμένες από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων καθηγήτριες: Σαμπράκου Αθανασία,  Κουτσούκου Λίλη,  Ηλιοπούλου Έφη και Μιχάλογλου Ζήνα.

Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση των παραγόντων και των συνθηκών εκείνων που μπορούν να λειτουργήσουν προστατευτικά στους εφήβους, μειώνοντας τις πιθανότητες εμπλοκής τους σε επικίνδυνες και βλαπτικές για την υγεία τους συμπεριφορές και ταυτόχρονα η αποδυνάμωση των παραγόντων εκείνων που κάνουν το άτομο πιο ευάλωτο στους κινδύνους. Μέσω της βιωματικής και ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών επιδιώκεται να καλλιεργηθεί  η ικανότητα για υπεύθυνη συμπεριφορά, για συνεργασία  και διαχείριση των συγκρούσεων όσο και η υιοθέτηση συμπεριφορών  για την προαγωγή της ασφάλειάς τους.

Ένας έφηβος  που είναι σε θέση να επικοινωνεί με τους άλλους, να εκφράζει τα συναισθήματά του και τις σκέψεις του, να βρίσκει τρόπους επεξεργασίας και επίλυσης των συγκρούσεων που βιώνει, είναι πολύ πιο ελεύθερος να αξιοποιήσει τις ικανότητές του και να διοχετεύσει την ενέργειά του προς δημιουργικούς στόχους, ενώ ταυτόχρονο είναι πιο ικανός να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες της εφηβείας και της ζωής.

Και αν  τα παιδιά μάθουν  το σεβασμό προς τον εαυτό τους και τους άλλους , αν μάθουν να αφουγκράζονται και να νιώθουν τον άλλο, αυτό το «μάθημα» δεν το ξεχνούν ποτέ.

Πηγή: kalimera-arkadia.gr

ΚΟΡΥΦΗ