OIKONOMIA -

Black Friday 2018: Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην Ελλάδα και ποια προϊόντα “πέταξαν”

Σύμφωνα με στατιστική έρευνα, η Ελλάδα κατατάσσεται στην τέταρτη θέση ως προς την αύξηση του τζίρου σε σύνολο 55 χωρών. Αναλυτικά πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες, ποια προϊόντα προτίμησαν και πού κατατάσσονται ως καταναλωτές σε διεθνή κλίμακα.

“Ταβάνι” έπιασαν οι πωλήσεις ανήμερα της Black Friday στην Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με στατιστική έρευνα – μόνο στην χώρα μας- ο τζίρος αυξήθηκε κατά 2.600% σε σύγκριση με μία κοινή Παρασκευή.

Σύμφωνα με έρευνα στο Black-Friday.Global η χώρα μας κατατάσσεται στην τέταρτη θέση, σε σύνολο 55 αγορών. Κατά την ίδια πηγή, οι Έλληνες φαίνεται να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 206 ευρώ, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια. Σε παρόμοια επίπεδα κινείται η Γερμανία, με μόλις κατά 5 ευρώ υψηλότερο μέσο όρο εξόδων.

Όπως διαπιστώθηκε, οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 δολάρια), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 δολάρια και 97 δολάρια αντίστοιχα).

Σύμφωνα μάλιστα με τους αναλυτές του Black-Friday.Global, το 85% των Ελλήνων είναι ενήμερο για τον θεσμό και σχεδόν 2 στους 5 δηλώνουν το «παρών» (αύξηση κατά 5% από πέρυσι).

Αναλυτικά τα στοιχεία των πωλήσεων της Black Friday 2018 και πού κατατάσσεται η χώρα μας σε αυτές:

[Black Friday 2018: Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην Ελλάδα και ποια προϊόντα]
 BLACK-FRIDAY.GLOBAL

Σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις του Black Friday (μπορούμε να παρατηρήσουμε αύξηση κατά 5% από πέρυσι). Ανάμεσα σε αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών θα επωφεληθεί από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους.

[Black Friday 2018: Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην Ελλάδα και ποια προϊόντα]
 BLACK-FRIDAY.GLOBAL

Σε καθεμία από τις 55 χώρες που αναλύθηκαν, ο αριθμός των διαδικτυακών συναλλαγών κατά τη διάρκεια του Black Friday αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα οι χρήστες έκαναν 2.600% περισσότερες αγορές απ’ ό, τι συνήθως, ενώ οι κάτοικοι της Νότιας Αφρικής περίπου 2571%. Ωστόσο σε καμιά άλλη χώρα δεν υπήρχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τις Black Friday προσφορές όσο στο Πακιστάν, όπου η δραστηριότητα των διαδικτυακών αγορών ήταν 11525% υψηλότερη από κάθε άλλη μέρα του έτους.

[Black Friday 2018: Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην Ελλάδα και ποια προϊόντα]
 BLACK-FRIDAY.GLOBAL

Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό, κατά τη διάρκεια του Black Friday, είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ παράλληλα, αγορές σχετικά μικρών ποσών προγραμματίζονται σταδιακά από κατοίκους των Ασιατικών χωρών, όπως το Πακιστάν, η Μαλαισία ή οι Φιλιππίνες.

Στην Ελλάδα οι λάτρεις των προσφορών ετοιμάζονται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 206 € (240 $) κατά τη διάρκεια του Black Friday. Παρόμοιο αποτέλεσμα φαίνεται να έχει και η Γερμανία με μόλις κατά 5 € υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Οι Έλληνες θα ξοδέψουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 $), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 $ και 97$ αντίστοιχα).

Τα Bestsellers

Κάθε χρόνο, το γύρο του κόσμου κάνουν εικόνες από τα πλήθη ανθρώπων που πολιορκούν επώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ωστόσο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας, δεν είναι τα ηλεκτρονικά είδη εκείνα που ενδιαφέρουν πιο πολύ τους κυνηγούς των προσφορών, αλλά τα ρούχα. Τα ηλεκτρονικά είδη βρέθηκαν μόλις στη δεύτερη θέση σύμφωνα με τους ερωτηθέντες. Το λιγότερο ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν τα βιβλία, τα αθλητικά αξεσουάρ και τα εσώρουχα.

Εκπτώσεις άνω του μέσου όρου

Aπό τη Black Friday 2017 οι Αμερικανοί, Καναδοί και Ουκρανοί επωφελούνται το περισσότερο από τις εκπτώσεις- σε αυτές τις χώρες η μέση έκπτωση στα διαδικτυακά καταστήματα, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, έφτασε το 68% και 66% αντίστοιχα. Ελαφρώς “χειρότερες” εκπτώσεις μπορούν να περιμένουν οι Ρώσοι (58%), οι Βραζιλιάνοι (57%) και οι Τούρκοι (56%), ενώ ο παγκόσμιος στατιστικός μέσος όρος ήταν 55%.

Ο μέσος όρος έκπτωσης των ελληνικών online shops το περασμένο έτος έφτασε “μόνο” έως το -53%, το οποίο, έχοντας υπόψη τα προβλεπόμενα έξοδα των κατοίκων της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του φετινού Black Friday, μπορεί να μεταφράζεται σε εξοικονόμηση έως και 232 €.

ΚΟΡΥΦΗ