ΜΑΓΚΑΖΙΝΟ - ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ - Περιφέρεια - OIKONOMIA - Ανάπτυξη -

Αποκτά ξανά σιδηρόδρομο η Βόρεια Πελοπόννησος

Μετά τα έργα επιδομής – υποδομής που ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο του 2019, είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή.

Τον τερματισμό μιας οχταετούς αποχής του σιδηροδρόμου από το Αίγιο σηματοδοτεί το δοκιμαστικό δρομολόγιο από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κιάτου με το Σιδηροδρομικό Σταθμού Αιγίου που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. 

Το δοκιμαστικό δρομολόγιο πραγματοποιείται στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της επιδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο – Ροδοδάφνης, ενώ όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης «το Αίγιο θα ενταχθεί κανονικά στα δρομολόγια του Προαστιακού». 

«Μετά το Πάσχα θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του Κιάτο – Ροδοδάφνη, με χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνο, ενώ αμέσως μετά το Πάσχα υπογράφεται και το τμήμα του προαστιακού για τη σύνδεση του Λουτρακίου. Πιστεύω, ότι το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας είναι το πιο σημαντικό και πρέπει να το υλοποιήσουμε. Και το υλοποιούμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Γραμμή 72 χιλιομέτρων με τρεις νέους σταθμούς 

Το τμήμα Κιάτο – Αίγιο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει τη νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, με την οποία όπως σημειώνουν από το υπουργείο θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς το κοινό και μεγάλη ασφάλεια κυκλοφορίας.

Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάστηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος – Κιάτο, που βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Το νέο έργο περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου (άνω των 200 χλμ/ω).

Μετά τα έργα επιδομής – υποδομής που ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο του 2019, είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Έως το τέλος του 2019 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης σύγχρονης σηματοδότησης, ενώ στην τελική φάση της δημοπράτησης βρίσκεται το έργο της εγκατάστασης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.

«Ο σιδηρόδρομος ξαναέρχεται στην Πελοπόννησο. Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα... Συνεχίζουμε όμως. Έχουμε σε εξέλιξη τις εργολαβίες μέχρι το Ρίο.  Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα βγαίνει η εργολαβία από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας. Νομίζω ότι ξαναμπήκε ο σιδηρόδρομος στον βασικό πυρήνα της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.

«Μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Σύμβασης για τον προαστιακό του Λουτρακίου, θα έχουμε πολύ σύντομα την εκκίνηση αυτού του πολυαναμενόμενου έργου. Οι θετικές εξελίξεις λοιπόν θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα χάριν στις πολιτικές που έχει ανοίξει εδώ και πάρα πολύ καιρό ο υπουργός και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.

ΚΟΡΥΦΗ