Φαίνεται ότι η τελευταία μας ανάρτηση η οποία αφορούσε τον πόλεμο ανακοινώσεων Καραβά, Εμπορικού Συλλόγου Ξυλοκάστρου και Τσιώτου για τα έργα της αγοράς που είχαν "κολλήσει" "ταρακούνησε" για τα καλά την περιοχή. Αλλιώς δεν εξηγείται πως ένα μακροσκελές ρεπορτάζ ήταν η δημοφιλέστερη ανάρτηση του μήνα την οποία διάβασαν 1256 άτομα. Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα θέμα το οποίο δεν καταντά ποτέ βαρετό. Οι απευθείας αναθέσεις.
Είναι πολλές οι φορές λοιπόν, όπου στο διάστημα της θητείας του Δημάρχου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης Βλάση Τσιώτου έχει ακουστεί από τα χείλη του ότι ο Δήμος είναι μικρός και δεν έχει τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για να ανταπεξέλθει σε όλες τις ανάγκες που παρουσιάζονται.
Βέβαια, κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί διάφορα ποσά να κατευθύνονται μέσω απευθείας αναθέσεων σε συμβούλους ή εταιρείες συμβούλων (όπως π.χ. πέρυσι όπου 25.000 ευρώ ανατέθηκαν σε εταιρεία μάρκετινγκ).
Οπότε λοιπόν, ο απλός δημότης μένει να αναρωτιέται αν τελικά λεφτά υπάρχουν ή ο Δήμαρχος έχει εφεύρει αυτήν την «μπλόφα» όπως κάνουν όλοι οι έμποροι για να αποφεύγουν όσους ανεπιθύμητους τους ζητούν χρήματα.
Την περασμένη εβδομάδα ο αρχηγός της μείζονος μειοψηφίας Σπύρος Καραβάς με ανάρτηση του (δείτε εδώ) έφερε στο φως μία πληρωμή περίπου 30.000 ευρώ του Δήμου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης σε εταιρεία μάρκετινγκ των Αθηνών. Ο κ. Καραβάς στην ανάρτηση του σημειώνει ότι από έρευνα που έκανε ο ίδιος με την ομάδα του διαπίστωσε ότι η εν λόγω εταιρεία έχει συσταθεί πριν 1 μόλις χρόνο (7 μήνες από την στιγμή της ανάθεσης) και εκτός από έλλειψη εμπειρίας και κύκλου εργασιών δεν έχει ούτε κουδούνι στα γραφεία της.
Η πληρωμή αυτή έρχεται σε συνέχεια της απευθείας ανάθεσης που πραγματοποιήθηκε στις 10 Ιουνίου με τίτλο «Υπηρεσία Παροχής Συμβούλων & Υποστήριξης των Επικοινωνιακών Δράσεων του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής του Δήμου(37/2024)», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 24.185,85 € χωρίς ΦΠΑ και 29.990,45 € με ΦΠΑ.
Κι εδώ αρχίζουν μια σειρά από ερωτήματα τα οποία καλό θα ήταν ο Δήμαρχος να αποσαφηνίσει για να μην μένει η παραμικρή υπόνοια «ύποπτων αναθέσεων» την στιγμή μάλιστα που ο ίδιος κατ’ επανάληψη δηλώνει ότι ο Δήμος .. δυσκολεύεται οικονομικά.
- Γιατί εφόσον επρόκειτο για το σχέδιο της τουριστικής προβολής δεν έγινε καμία συζήτηση στο Δ.Σ. για τις ανάγκες και τους στόχους προς επίτευξη;; Ποια ήταν η στρατηγική του και γιατί δεν ανακοινώθηκε πουθενά;; Γιατί δεν έγινε καμία διαβούλευση για το παρόν και το μέλλον του τουριστικού προιόντος στην περιοχή;;
- Γιατί επιλέχθηκε μία εταιρεία εκτός Ξυλοκάστρου, εκτός Κορινθίας και εκτός Πελοποννήσου η οποία μάλιστα είχε ΜΟΝΟΝ 7 ΜΗΝΕΣ ύπαρξης (την στιγμή της ανάθεσης σύμφωνα με τα έγγραφα που παρουσίασε ο κ. Καραβάς) κατά συνέπεια θα δημιουργούσε ερωτήματα για έλλειψη εμπειρίας το λιγότερο;; Εάν τελίκά υπήρχε η απαιτούμενη εμπειρία γιατί δεν εμφανίστηκε στο Δ.Σ. ο Δήμαρχος να το εξηγήσει ώστε να μην αφήσει τα ερωτήματα να αιωρούνται;
- Η εν λόγω εταιρεία ήταν ειδικευμένη στο τουριστικό μάκρετινγκ (είχε δλδ πραγματοποιήσει παρόμοια έργα στους 7 μήνες που πέρασαν από την έναρξη της) ή απλά ασχολείτο γενικότερα με το μάρκετινγκ;;
- Ποια ήσαν τα αποτελέσματα αυτής της ανάθεσης;; Υπάρχουν κάποιοι δείκτες που να δείχνουν ότι έφεραν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα;; Σε απλά .. Ξυλοκαστρίτικα .. πόσος περισσότερος κόσμος και πόσα χρήματα έφεραν στο Ξυλόκαστρο και την Ευρωστίνη τα 30.000 ευρώ;;
- Γιατί δεν έγινε κανένας απολογισμός γι αυτό το σχέδιο τουριστικής προβολής που κόστισε 30.000 ευρώ στους δημότες;;
- Είναι διατεθειμένος ο Δήμαρχος να προσέλθει και να εξηγήσει τι ακριβώς εργασίες πραγματοποιήθηκαν, πόσο κόστισαν η καθε μία, ποια ήταν τα αποτέλεσματα (πιστοποιημένο από φορείς ή δικτυακές πλατφόρμες εγνωσμένης εγκυρότητας) με νούμερα και τελικά πόσο και πως ωφελήθηκαν οι δημότες από αυτές τις 30.000 ευρώ;;
Είναι πολλές οι ερωτήσεις Άρη.
Οι Άγγλοι λένε ότι όταν ένα ψάρι μυρίζει δεν έχει σημασία αν η μυρωδιά έρχεται από το κεφάλι ή την ουρά. Επειδή όμως δεν πρέπει ούτε εμείς ως παρατηρητές στα τεκταινόμενα της μικρής κοινωνίας του Ξυλοκάστρου αλλά ούτε και οι δημότες της περιοχής να βγάζουμε παρορμητικά συμπεράσματα καλό θα ήταν ο Δήμαρχος να προσέλθει στο Δ.Σ. και να εξηγήσει γιατί όλα αυτά έγιναν με τον τρόπο που έγιναν.
Γιατί 30.000 ευρώ, γιατί στην συγκεκριμένη εταιρεία και γιατί όλα αυτά στην σιωπή και στο σκοτάδι;;.
Εμείς για το τέλος θα αφήσουμε τους δημότες αλλά και τους επιχειρηματίες του Ξυλοκάστρου και της Ευρωστίνης να απαντήσουν μόνοι τους εάν μετά από αυτήν την ανάθεση των 30.000 ευρώ είδαν τέτοια κοσμοσυρροή που να δικαιολογεί αυτό το έξοδο.