ΤΩΡΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ
Κόρινθος.. O Τίμος, ο Αυτιάς και ο τουρισμός του 20ρικου

Κόρινθος.. O Τίμος, ο Αυτιάς και ο τουρισμός του 20ρικου

Παρακολουθήσαμε τον απολογισμό του Αντιδημάρχου Τουρισμού του Δήμου Κορινθίων, Τίμο Πιέτρη, και επιχειρούμε να κάνουμε μια εκτίμηση για τα "πεπραγμένα" του, για την αγαπη του για το Γιώργο Αυτιά και για τις αναρίθμητες συνεντεύξεις του

Παρακολουθήσαμε τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Κορινθίων, Τίμο Πιέτρη, στον απολογισμό που κατέθεσε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και διαδικτυακά.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πρόσφατα έγινε μια μεγάλη κουβέντα σχετικά με το τουριστικό προιόν του Δήμου και ο Αντιδήμαρχος δέχθηκε ομοβροντία πυρών από πολλούς σχετικά με τη διαχείριση που εφαρμόζει. Κάποια από αυτά που ακούστηκαν μπορεί να παρέπεμπαν σε κακίες ή και πικρίες, εδώ θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να τα δούμε λίγο πιο ψύχραιμα.

Θα δούμε λοιπόν τον απολογισμό του όπως τον κατέθεσε αλλά πριν ξεκινήσουμε θα πρέπει να σημειώσουμε κάποια πράγματα. Για χρόνια η πολιτική όσον αφορά το τουριστικό προιόν του Δήμου ήταν ανύπαρκτή. Ο κ. Πιέτρης όντως εδώ και 3 χρόνια έχει καταβάλλει προσπάθειες και κανείς δεν πρέπει να τις ακυρώσει.

Ο ίδιος ήταν εξαιρετικά δραστήριος προβάλλοντας την περιοχή με τον τρόπο που έκρινε και κάποιες από τις ενέργειες που έκανε ήσαν χρήσιμες. Τα ερωτηματικά που εγείρονται, όσον αφορά τη διαχείριση που έκανε, έχουν να κάνουν με κάποιους τρόπους, με τα κίνητρα αλλά και με τα αποτελέσματα.

Ο ΑΥΤΙΑΣ

Παρακολουθήσαμε επί 2 τουλάχιστον  έτη τον Τίμο να οργώνει τους τηλεοπτικούς σταθμούς της Αθήνας προβάλλοντας την περιοχή με τους τρόπους που αποφάσισε.

“Αιχμή του δόρατος” της τουριστικής προβολής της περιοχής αποτέλεσαν οι εμφανίσεις του Αντιδημάρχου στην ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου Γιώργου Αυτιά στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ. Θεωρούμε ότι από όλες τις ενέργειες τις οποίες έκανε αυτή ήταν η πιο epic fail.

Πρώτον η εκπομπή του κ. Αυτιά, παρά την τηλεθέαση της. δεν έχει καμία σχέση με το τουριστικό προιόν του Δήμου. Με το ίδιο σκεπτικό θα μπορούσε να πάει και στην εκπομπή του Τάκη Τσουκαλά, που είναι και αυτή δημοφιλής, να προσελκύσουμε και τους φιλάθλους του Ολυμπιακού.

Δεύτερον, η εκπομπή του κ. Αυτιά απευθύνεται σε συνταξιούχους, νοικοκυρές και ηλικιωμένους. Η μόνη πιθανή εξήγηση για αυτήν την επιλογή θα ήταν ότι ο Δήμος αποφάσισε να στοχεύσει στον τουρισμό της τρίτης ηλικίας, αλλά δε νομίζουμε ότι αυτό ισχύει αν δούμε άλλες επιλογές.

Τρίτον, έχουμε έναν 30αρη νέο που εμφανίζεται διαρκώς στον Αυτιά ως άλλος “πραματευτής” της πόλης για να προσελκύσει τους ηλικιωμένους, Ως μάρκετινγκ είναι πλήρης η αποτυχία σε αυτή την κίνηση. Αν όντως ήθελε ο Δήμος να προσελκύσει αυτό το κοινό δεν θα ήταν καλύτερο να εμφανίζεται στον Αυτιά ο Θ. Κουτσογκίλας και όχι ο Τίμος;

Υπάρχουν και άλλα περίεργα μέσα σε αυτά τα 3 χρόνια αλλά δεν θα επεκταθούμε γιατί θα πλατιάσουμε. Νομίζουμε ότι η περίπτωση Αυτιά είναι αρκετή όχι για να δώσει τη συνολική εικόνα αλλά γιατί εάν την συνδέσουμε με τα κίνητρα παρακάτω ίσως δούμε ποια είναι η ουσιαστική στόχευση του Τίμου Πιέτρη.

TA KINHTΡΑ

Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά όσον αφορά τα κίνητρα για αυτή την υπερπροβολή, με τρόπο που δεν συνάδει ούτε με την ποιότητα ούτε με την ποσότητα του τουριστικού προιόντος της Κορίνθου.

Συνήθως οι σοβαρές προσπάθειες ξεκινούν από κάτω προς τα επάνω, πρώτα βελτιώνεις τις υποδομές σου και φτιάχνεις το προιόν σου αποφασίζοντας τις κατευθύνσεις και μετά κάνεις το μάρκετινγκ, το οποίο φυσικά χρειάζεται να είναι στοχευμένο.

Εδώ φαίνεται να έχει ακολουθηθεί η ακριβώς αντίθετη μέθοδος. Δηλ. ο Τίμος βγαίνει να διαφημίσει ένα προιόν που δεν είναι καν ημιτελές, είναι ακόμη άγουρο. Καταλαβαίνουμε ότι το νεαρό της ηλικίας του ίσως να δημιουργεί έναν υπέρμετρο ενθουσιασμό στον ίδιο αλλά από την άλλη το τουριστικό προιόν δεν μπορεί να είναι αντικείμενο πειραματισμού ούτε τσάτρα-πάτρα.

Επίσης, η επιλογή της εκπομπής Αυτιά (που αναλύθηκε παραπάνω) για να προβληθεί κατά κόρον ο Δήμος Κορινθίων έχει και μία άλλη διάσταση. Η εκπομπή του κ. Αυτιά είναι κατά βάση πολιτική και όχι τουριστικού ενδιαφέροντος. Οπότε το ερώτημα που εγείρεται είναι γιατί αυτή η εμμονή του Τίμου στην οποία βγαίνει και ξαναβγαίνει να διαφημίσει την πραμάτεια της περιοχής;;

Κοιτώντας προσεκτικά τους τρόπους προώθησης λοιπόν και συνδυαζοντας και την εμμονή με τον Αυτιά, το μόνο που μπορούμε να συνάγουμε είναι ότι ο Τίμος με όχημα την αντιδημαρχία επιχειρεί περισσότερο να χτίσει μια πολιτική καριέρα παρά σαν “αυτοδιοικητικός” Ευτύχης Μπλέτσας να κάνει γνωστό το όνομα της Κορίνθου στο αθηναικό κοινό. Στην ουσία δεν προβάλλεται ο Δήμος ή η πόλη της Κορίνθου αλλά ο ίδιος. Έστω και ως κονφερασιέ στο αθηναικό (αλλά και το Κορινθιακό) κοινό.

Αυτό θα ήταν ανεκτό αν η διαρκής παρουσία του σε ότι κινείται δεν “καπέλωνε” την όποια προσπάθεια. Δεν αντιλέγουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να κάνει καριέρα είτε ως πολιτικός ή ως celebrity γενικότερα, αλλά γιατί πρέπει με το ζόρι να χρησιμοποιηθεί η πόλη κατ’ αυτόν τον τρόπο;;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Παρατηρώντας προσεκτικά τον απολογισμό του Αντιδημάρχου παρατηρούμε και εδώ όπως και σε πολλές αναρτήσεις του στα Κοινωνικά Δίκτυα ότι υπάρχει ένας περίσιος αυτοθαυμασμός στα όρια ενός ναρκισισμού (“26 χρονών αναλάμβανα στον τόπο που γεννήθηκα Αντιδήμαρχος , σε πολλούς τομείς”).

2. Την ίδια στιγμή υπάρχει και μία υπενθύμιση πίστης και αφοσίωσης στο Δήμαρχο Βασίλη Νανόπουλο η οποία βέβαια και ανταμείφθηκε (“τον οποίο και στήριξα πρώτος από όλους τους άλλους υποψηφίους δημάρχους στον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών”).

Κατανοητά και τα δυο παραπάνω αλλά γιατί αισθάνεται την ανάγκη να τα δημοσιοποιεί;; Ποια ανάγκη του ικανοποιείται;; Και ποια είναι η ανάγκη όσων τον διαβάζουν ή τον βλέπουν να τους τα υπενθυμίζει;;

3. Παρακάτω αναρωτιέται ο Τίμος πως χτίζει κάποιος το τουριστικό προιόν του Δήμου και απαντά ο ίδιος “Ξεκινώντας απο το μηδέν.. Δημιουργήσαμε ένα τουριστικό logo και σήμα το VISITCORINTH !

Δηλ. αυτό που χρειαζόταν ο Δήμος για να ξεκινήσει ήταν ένα λογότυπο, μια ιστοσελίδα και τα Social Media ξεχνώντας την απουσία έρευνας, την έλλειψη υποδομών (έλλειψη ξενοδοχείων, χώρων παρκαρίσματος, κλπ) και ΚΥΡΙΩΣ την απουσία σύνδεσης του Προαστιακού με το κέντρο της πόλης και τα άλλα αξιοθέατα της περιοχής για το οποίο δεν τον είδαμε να παίρνει κάποια θέση, να κάνει κάποια παρέμβαση στο Δήμαρχο ή έστω μια αναφορά για τα μάτια του κόσμου τα τελευταία 3 χρόνια.

Φυσικά όπως έχει αναφέρει και ο ίδιος δεν είναι υπεύθυνος για τις συγκοινωνίες της πόλης αλλά ως άμεσος υπεύθυνος για τον τουρισμό δεν καταλαβαίνει ότι χωρίς σύνδεση με τον Προαστιακό όλα τα υπόλοιπα είναι άκυρα; Δηλ. ο επισκέπτης πως θα φτάσει στην παραλία Καλάμια ή την Αρχαία Κόρινθο ή τον Ισθμό;;

Επίσης, θα πρέπει να τονισθεί ότι ο τουρισμός δεν είναι μια μονοδιάστατη υπόθεση. Χρειάζεται μια στενή συνεργασία με άλλους τομείς όπως ο αθλητισμός, ο πολιτισμός κλπ. κλπ. Και ναι... και με τις συγκοινωνίες.

Αλλά προφανώς η σύνδεση του προαστιακού με το κέντρο της πόλης είναι ένα ζήτημα με πολιτικό κόστος .και ψήφους και προφανώς ο ίδιος δεν θέλει να εμπλακεί σε αμφιλεγόμενα θέματα κι’ έτσι πετά το μπαλάκι στο “δεν είμαι υπεύθυνος για τις συγκοινωνίες”.

4. Περαιτέρω, αντιλαμβανόμαστε ότι επικρατεί η λόγική “λίγο από όλα” (“δημιουργήσαμε νέο καλοκαιρινό σποτάκι το οποίο και στόχευε σε ΟΛΕΣ τις ηλικίες και ΟΛΕΣ τις ανάγκες που έχουν”) το οποίο καταλήγει σε μια “σαλάτα” κατά τη γνώμη μας.

Θα έπρεπε ίσως να σκεφτεί πως άλλες πόλεις με παρόμοια χαρακτηριστικά (δηλ. ανύπαρκτο τουριστικό προιόν) δεν πόνταραν “στο λίγο από όλα” αλλά στόχευσαν με βάση κάποιο concept πατώντας πολλές φορές επάνω στη φήμη ή την παράδοση της περιοχής ή έστω κάποια καινοτομία. Εδώ που ακριβώς πατάμε;; Στον Αυτιά;;

Είναι χρήσιμα τα σποτάκια τα καλοικαιρινά, τα χριστουγεννιάτικα και τα αποκριάτικα , τα φυλλάδια, οι ιστοσελίδες και τα likes, οι “γαλάζιες σημαίες”, οι συνεντεύξεις, τα ινφοκιόσκια, τα applicatiοns και οι Ευτύχηδες, τα “Ι love Corinth” αλλά όλα αυτά μοιάζουν σαν γαρνιτούρα την ώρα που απουσιάζει το ψητό. Και ποιο είναι το ψητό;; Eίναι η πλούσια ιστορία της πόλης από τα αρχαία χρόνια μέχρι τώρα. Και βέβαια, η διασύνδεση των σημείων ενδιαφέροντος.

Δεν πρόκειται να συναρπάσουμε κανέναν αν ποντάρουμε μόνον στην παραλία Καλάμια και σε 2-3 άλλα μέρη που από μόνα τους δεν μπορούν να σταθούν στον ανταγωνισμό στο χώρο του τουρισμού.

5. Αλλά να πάμε και στο “δια ταύτα”.

Το μόνο νούμερο που παρουσιάζεται σε όλον τον απολογισμό είναι ότι “Η πληρότητα του Δήμου μας ήταν στο 100% απο τις 11 Ιουνίου μέχρι και 20 Αυγούστου”. Τίποτα άλλο. Και έρχονται αυτόματα οι ερωτήσεις...

  • Πόση ήταν αυτή η πληρότητα σε κόσμο;;
  • Πόσα έσοδα απέφερε στην πόλη και ποια ήταν τα κέρδη σε σχέση με την επένδυση για αυτήν την προβολή;;
  • Πόσοι μας επισκέφθηκαν έστω κι αν δεν έμειναν σε ξενοδοχείο;
  • Πόσα ήσαν τα ξενοδοχεία ή τα airbnb που έφεραν την πληρότητα στο 100%;
  • Και τέλος .. Πόσο κόσμο χάσαμε με την απουσία σύνδεσης του Προαστιακού με τα υπόλοιπα μέρη;.

Έχουμε την εντύπωση ότι τα νούμερα αποκρύπτονται γιατί πολύ απλά δεν συνάδουν με τον θρίαμβο που επιχειρείται να παρουσιαστεί. Αλλά επειδή δεν θέλουμε να είμαστε κακόπιστοι, περιμένουμε τη δημοσιοποίησή τους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο Τίμος λέει ότι είναι “απόλυτα χαρούμενος”¨για το αποτέλεσμα. Λογικό ακούγεται. Ο οποιοσδήποτε εξελισσόταν σε σταρ (τοπικό έστω) με τα χρήματα των δημοτών και έκανε τσάμπα δημόσιες σχέσεις το ίδιο θα αισθανόταν.

Πριν τελειώσουμε να ξαναπούμε ότι δεν ισχυριζόμαστε ότι ο Τίμος δεν κινητοποιήθηκε. Και προσπάθεια έκανε και η Κόρινθος ακούστηκε περισσότερο και καταστάσεις κινητοποιήθηκαν και άνθρωποι βρήκαν δουλειά ή πούλησαν υπηρεσίες στο Δήμο. Και από ότι είδαμε και καλή δουλειά έγινε στο κομμάτι της παραγωγής του επικοινωνιακού υλικού.

Απλά θεωρούμε ότι πρώτον αυτή η υπερπροβολή του ιδίου ως αυτόκλητου πρεσβευτή της περιοχής περισσότερο παραπέμπει σε μια οργανωμένη προσπάθεια “χτισίματος” του πολιτικού του μέλλοντος παρά σε προβολή της περιοχής.

Και δεύτερον, έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι υπάρχει πλήρως λανθασμένη στόχευση πέραν των όποιων ελλείψεων στις υποδομές, αφού ο τουρισμός του 20ρικου τον οποίο στοχεύει με τον Αυτιά για τους ηλικιωμένους και τις μοντέλες για τους πιτσιρικάδες ούτε ταιριάζει στην περιοχή αλλά ούτε υπάρχει και ανάγκη για κάτι τέτοιο.

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ