του Γιώργου Γουγά

Αφού χύθηκαν τόνοι μελάνης (πάνω στους οποίους άνετα θα μπορούσε να πλεύσει, για να φτάσει στην Κόρινθο), το κρουαζιερόπλοιο «Thompson Celebration», έδεσε την περασμένη Κυριακή στο λιμάνι της πόλης, εκκινώντας ουσιαστικά μία περίοδο κατά την οποία όλοι ελπίζουμε ότι θα καταλήξει στην τουριστική αναβάθμιση της πόλης.

Αν θελήσει να δει κανείς το ποτήρι μισογεμάτο, η έλευση του πλοίου, παρά τα επιμέρους προβλήματα για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω, πράγματι στέφθηκε με επιτυχία. Το λιμάνι της Κορίνθου, από άποψη υποδομών και προετοιμασίας, ανταποκρίθηκε πλήρως στις απαιτήσεις του πλοίου, του πληρώματος, αλλά –πάνω απ όλα- των επιβατών του.

Έτσι, διαψεύστηκαν όσοι πίστευαν πως δεν υπάρχουν τέτοιες δυνατότητες στο λιμάνι της Κορίνθου και αποδείχτηκε με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι το μοναδικό πρόβλημα που υπήρξε πριν από έναν μήνα είχε να κάνει με τον καιρό.

Οι περισσότεροι από τους 1215 επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου, αλλά και τα περισσότερα από τα μέλη του πληρώματος είχαν την ευκαιρία να βγουν στην στεριά και άλλοι να επισκεφτούν την πόλη και τους κοντινούς αρχαιολογικούς προορισμούς (Αρχαία Κόρινθος, Ισθμός κ.λπ), άλλοι δε να κάνουν μικρές εξορμήσεις με τα λεωφορεία που τους περίμεναν στην Αθήνα και τις Μυκήνες.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο είχε διαμορφώσει ειδικό χώρο στην είσοδο του λιμανιού όπου λειτούργησε info point, παρέχοντας ενημερωτικό υλικό και πληροφορίες στους εκατοντάδες τουρίστες που αναζήτησαν περισσότερες λεπτομέρειες για τα αξιοθέατα της πόλης, καθώς και για ενδιαφέρουσες εκδρομές.

Από νωρίς το πρωί η προβλήτα του λιμανιού είχε στολιστεί για να υποδεχτεί τους τουρίστες, μια ενέργεια που σχολιάστηκε θετικά από όλους τους επισκέπτες, αλλά και από τον καπετάνιο του πλοίου, ο οποίος δήλωσε ενθουσιασμένος στον πρόεδρο του ΔΛΤ Αντώνη Παππά από την θερμή υποδοχή που επιφύλαξε η διοίκηση του λιμένα στους επιβάτες και το πλήρωμα.

Εξ ίσου θετικά σχο- λιάστηκε από τον καπετάνιο και η πρόβλεψη να υπάρχει mini bus που μετέφερε τους επιβά- τες από το πλοίο στην έξοδο από το λιμάνι. Ο κ. Παππάς, συνοδευόμενος από τον Λιμενάρχη Π. Πολυζωίδη, ανέβηκε στο πλοίο και είχε σύντομη συνάντηση με τον καπετάνιο του «Thomson Celebration» κ. Maynard, στον οποίο πρόσφερε μια ρεπλίκα τριήρους και καλάθι με τοπικά προϊόντα.

Στην συνέχεια οι τρεις άνδρες είχαν ουσιαστική συζήτηση για θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με δεδομένο ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κορίνθου έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα του στρατηγικού του σχεδίου για την ανάπτυξη του λιμένα, την ανάδειξη και καθιέρωση της Κορίνθου ως διεθνούς προορισμού κρουαζιέρας.

Ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Αντώνης Παππάς δήλωσε ότι «με ρεαλιστικούς στόχους και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, με διαφάνεια και χρηστή διαχείριση εργαζόμαστε καθημερινά με μοναδικό στόχο την ανάπτυξη του λιμανιού προς όφελος ολό- κληρης της τοπικής κοινωνίας.

Σε μια περίοδο κρίσης το λιμάνι της πόλης μας θα αποτελέσει το βασικό πυλώνα ανάπτυξης και οικονομικής άνθισης της Κορίνθου. Φιλοδοξούμε το λιμάνι της Κορίνθου να αναλάβει ενεργό και πρωταγωνιστικό ρόλο στον τουρισμό της κρουαζιέρας της Ελλάδας, έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο για να το επιτύχουμε και είμαι σίγουρος ότι αυτήν την προσπάθεια μας θα την αγκαλιάσει και θα την στηρίξει το σύνολο της τοπικής κοινωνίας…».

Είναι αναγκαία, πάντως, η επισήμανση πως η επιλογή της Κορίνθου για το 2015 αποτελεί μια δοκιμαστική προσέγγιση, στην οποία είναι απαραίτητο όλοι (επιχειρηματίες, πολίτες και φορείς) να ανταποκριθούν προσφέροντας τα μέγιστα.

Η μόνιμη ένταξη της Κορίνθου στο πρόγραμμα κρουαζιέρας αποτελεί ευθύνη όλης της τοπικής κοινωνίας, η οποία προσδοκά τεράστια οφέλη για την οικονομία του τόπου. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν κάποιες ευχάριστες εξελίξεις, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, το 2016 το λιμάνι θα παραμείνει στον χάρτη της κρουαζιέρας και μάλιστα με περισσότερες αφίξεις.

Πόλεμος για τα κλειστά καταστήματα Και αυτό μας φέρνει στις αρνητικές πλευρές του κυριακάτικου εγχειρήματος που αφορούν το γεγονός ότι οι επιβάτες του Thompson Celebration, μόλις άφησαν το γιορτινό λιμάνι, βρέθηκαν σε μια πόλη που ελάχιστα απείχε από το να χαρακτηριστεί «νεκρή».

Τα καταστήματα ήταν κλειστά, καθώς δεν στάθηκε δυνατό να εξασφαλιστεί άδεια από την διεύθυνση εμπορίου της περιφέρειας, ώστε να ανοίξουν την Κυριακή. Τ

ο θέμα πυροδότησε και «ενδοσυνδικαλιστικό» πόλεμο, που ξεκίνησε με την σκληρή επίθεση της προέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Κορινθίας Μαρίνας Ταουξίδη, σε βάρος του Εμπορικού Συλλόγου και προσωπικά του προέδρου Βασίλη Γεώργαρη.

Η επίθεση είχε αναφορά στην ανακοίνωση – δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος την Πέμπτη, με την οποία ενημέρωνε τα μέλη του για τις σχετικές ενέργειες που έγιναν, αποτύπωνε τη νομοθεσία και ενημέ- ρωνε για τις νομικές συνέπειες που θα είχε όποιος ήθελε να ανοίξει.

Μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τον Εμπορικό Σύλλογο για πολλά, είναι, όμως, σαφές ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν υποχρεωμένος –θεσμικά- να τηρήσει την κείμενη νομοθεσία, είτε αρέσει στα μέλη του και στο Διοικητικό του Συμβούλιο, είτε όχι.

Ο Ε.Σ. έκανε την προσπάθεια να εξασφαλίσει είτε την άδεια είτε την ανοχή της πολιτείας, ώστε να ανοίξουν νόμιμα τα καταστήματα. Αυτό δεν κατέστη δυνατό παρά τις επίμονες και συνεχείς επισκέψεις και επαφές με τη διεύθυνση του τμήματος εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και τον ίδιο τον αντιπεριφερειάρχη.

Η επόμενη άφιξη του κρουαζιερόπλοιου είναι προγραμ- ματισμένη για τις 19 Ιουλίου. Από ένα γύρισμα της τύχης και μια ευτυχή συγκυρία εκείνη η Κυριακή είναι μία από τις επτά που ο Ε.Σ. έχει δεσμεύσει, για να είναι τα καταστήματα ανοιχτά, καθώς συμπίπτει με την έναρξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων.

Θα είναι, λοιπόν, μια θαυμάσια ευκαιρία καταρχήν να αναστραφεί το όποιο αρνητικό κλίμα δημιούργησε η εικόνα της άδειας πόλης και κατά δεύτερον να τσεκάρει η εμπορική κοινότητα της πόλης, αν πράγματι αξίζει τον κόπο να ανοίγουν τα καταστήματα. Όπως κι αν έχει το πρώτο και μεγαλύτερο στοίχημα το λιμάνι το κέρδισε. Μένει να δούμε αν θα το κερδίσει και η πόλη.