ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Κοινωνικά - OIKONOMIA - Ανάπτυξη -

Υπομονή μέχρι το 2017 για σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο

Πριν μία εβδομάδα υπογράφηκε το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη ενώ μέχρι την Παρασκευή υπογράφεται το έργο ανάταξης της σηματοδότησης στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Μετά και την υπογραφή των τελευταίων συμβάσεων αλλά και με  έργα 25 και πλέον ετών, το έργο εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού διαδρόμου της Ελλάδας, είναι πλέον σε φάση ολοκλήρωσης. Μπορεί να ακούγεται ουτοπικό καθώς εδώ και πολλά χρόνια βλέπουμε και ακούμε έργα αλλά δεν τα βλέπουμε να λειτουργούν αλλά τα έργα τελειώνουν,

Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ του φορέα υλοποίησης των κατασκευστικών έργων σιδηροδρόμου, είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής στη βασική γραμμής της χώρας  έτσι ώστε το 2017 στον ΠΑΘΕΠ (στον διάδρομο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας) να κυκλοφορεί το τρένο σε διπλές υψηλών ταχυτήτων γραμμές, με ηλεκτροκίνηση και πλήρως αναβαθμισμένους σταθμούς.

Πριν μία εβδομάδα υπογράφηκε το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη ενώ μέχρι την Παρασκευή υπογράφεται το έργο ανάταξης της σηματοδότησης στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αυτά είναι και τα τελευταία έργα από μία σειρά πολύ μεγάλων έργων που ήταν ή είναι σε εξέλιξη.

ΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
Τα έργα που ολοκληρώνουν τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ και είναι σε κατασκευή ή αρχίζουν τις επόμενες μέρες είναι:
-ΕΠΙΔΟΜΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ-ΕΙΔΟΜΕΝΗ
-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ (106ΧΛΜ)
-ΑΝΑΤΑΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΑΧΑΡΝΕΣ-ΤΙΘΟΡΕΑ
-ΑΝΑΤΑΞΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
-ΕΡΓΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
-ΕΡΓΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ

Τα παραπάνω έργα έχουν κόστος περίπου 1,2 δις ευρώ και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2007-2013, ενώ κάποια θα τραβήξουν χρηματοδότηση και από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η ολοκλήρωση τους θα ξεκινήσει από τα μέσα του 2015 και θα φτάσει μέχρι το τέλος του 2016.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΠΑΝΤΟΥ
Αξίζει να αναφέρουμε πως από το 2017 το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας θα είναι ηλεκτροκίνητο, θα διαθέτει διπλή γραμμή, θα είναι πλήρως ανισοπεδοποιημένο, μετατρέποντας το τρένο σε μέσο φιλικό προς το περιβάλλον, ταχύτερο και ασφαλέστερο. Χαρακτηριστικά να πούμε πως η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα εκτελείται σε λιγότερο από 3.30 ώρες ενώ το Αθήνα-Πάτρα σε λιγότερο από 2 ώρες.

Ηλεκτροκίνηση όμως θα διαθέτουν και άλλα τμήματα. Έργα εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης πραγματοποιούνται στον άξονα Λάρισα-Βόλος ενώ σε φάση εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης περνούν και τα τμήμα Πειραιάς-Αθήνα.

Ηλεκτροκίνηση διαθέτει το τμήμα Κιάτο-Αεροδρόμιο και το τμήμα Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

ΚΟΡΥΦΗ