Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που συναντήθηκε σήμερα με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Werner Hoyer, υποστήριξε σε δηλώσεις του πως συζήτησαν και για το μετρό, το οποίο «είναι ένα από τα έργα που θα εξετάσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την ωρίμανση αλλά και για την υλοποίησή του στο κομμάτι που είναι ώριμο, το τμήμα της Γραμμής 4».

Η ΕΤΕπ, που συμμετέχει στη χρηματοδότηση του άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, είχε θέσει ζήτημα πρόσθετων εγγυήσεων από το δημόσιο, επειδή προβλέπεται σημαντική πτώση στα έσοδα από διόδια σε σύγκριση με τις αρχικές προβλέψεις. Η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ είχε προχωρήσει τις διαδικασίας αναμόρφωσης της σύμβασης παραχώρησης, αλλά η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τις «πάγωσε» ζητώντας πρόσθετες παροχές από την κοινοπραξία Μορέας (ΕΛΛΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - Intracom ΙΝΤΚΑ -0,57%Holdings). Η αναμορφωμένη σύμβαση πρέπει να έχει εγκριθεί από τη Βουλή μέχρι τα τέλη του έτους ώστε να αποφευχθούν εμπλοκές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Χθες ο κ. Hoyer δήλωσε πως «σήμερα είχαμε την πρώτη συνάντηση μετά τον σχηματισμό της νέας κυβέρνησης και έχουμε έναν κατάλογο με τα μεγάλα έργα, που είναι πάνω στο τραπέζι. Νομίζω ότι κάναμε μεγάλη πρόοδο όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους και ειδικά τον Μορέα. Επίσης κοιτάμε κι άλλα έργα υποδομών, που μόλις ο υπουργός μάς ανέφερε. Είναι εκπληκτικό το πόσα έργα θα ολοκληρωθούν σε λίγο εδώ στην Ελλάδα. Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να θέσουμε μια λίστα με προτεραιότητες, όπως μας υπέδειξε και ο υπουργός. Φεύγουμε πάρα πολύ αισιόδοξοι».

Κατά τον κ. Σπίρτζη, «έγινε η συνάντηση με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και με πολύ υψηλά στελέχη της. Συζητήθηκαν θέματα για το πώς θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών στην Ελλάδα, προκειμένου η χώρα να βγει από την κρίση. Συζητήσαμε για νέα έργα.

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι στη διάθεσή μας για να βοηθήσει προκειμένου να ωριμάσουν τα έργα, να υπάρχει η απαραίτητη τεχνική βοήθεια και η απαραίτητη χρηματοδότηση. Επίσης συμφωνήσαμε και συζητήσαμε για τους δύο αυτοκινητόδρομους, που εμπλέκεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ένα βαρύ χρονοδιάγραμμα, προκειμένου σύντομα να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια».

Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, «είναι η Ολυμπία και ο Μορέας. Ο Μορέας, όπως γνωρίζετε, θέλει να αλλάξει και η σύμβαση, να υπάρχουν νέες προβλέψεις. Στη δική μας πολιτική κατεύθυνση, όπως γνωρίζετε από τους δύο άλλους αυτοκινητόδρομους, είναι το ίδιο. Συζητήσαμε όλα αυτά τα θέματα και είμαστε σε κοινή αντίληψη».

Πρόσθεσε πως «συμφωνήσαμε στις πρόσθετες εγγυήσεις, αλλά και στους υπόλοιπους όρους που θέτουμε εμείς στο τραπέζι, το ύψος των εγγυήσεων είναι αυτό που έχει βγάλει η μελέτη και δεν είναι θέμα παζαριού. Αυτό είναι θέμα προβλέψεων συγκεκριμένων, αν χρειαστεί να υπάρξουν.

Αλλά έχουμε μερικές άλλες ιδέες σε σχέση και με το μοντέλο υπολογισμού των διοδίων και σε σχέση με την επιδότηση της λειτουργίας για το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων. Δηλαδή δεν εξετάζουμε έναν έναν αυτοκινητόδρομο μόνο του. Εξετάζουμε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και θα πάμε σε οριστικές λύσεις».