Εντός των ημερών αναμένεται η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ υπουργείου Υποδομών και παραχωρησιούχου, που θα επιταχύνει τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Πατρών, προκειμένου να δοθεί λύση στο πλαίσιο της υπογραφείσας συμφωνίας συναντίληψης, προκειμένου να επιτευχθεί η ολοκλήρωση του έργου στο χρονοδιάγραμμα της 31ης Μαρτίου 2017.

Χθες, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης εξέφρασε από την Πάτρα τη δέσμευσή του για επιτάχυνση του έργου, σημειώνοντας πως εντός του καλοκαιριού θα έχει δημοπρατηθεί το 50%. «Το πρώτο τμήμα έχει δημοπρατηθεί με έκπτωση πάνω από 50%. Μέσα στον μήνα θα δούμε αρκετά ακόμα τμήματα του Πάτρα-Πύργος που θα υπερκαλύψουν το 50% του δρόμου» όπως χαρακτηριστικά τόνισε.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι σε δέκα μήνες θα αποδοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος με ορισμένες ελλείψεις, οι οποίες όμως δεν θα πρέπει να εμποδίζουν τη διαμπερή κυκλοφορία του δρόμου.

Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε επίσης και στο νέο σχέδιο νόμου, το οποίο κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα προς διαβούλευση και προβλέπει την ίδρυση διεύθυνσης στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών με βασικό στόχο την ιεράρχηση των αναγκών σε έργα. Παράλληλα θεσμοθετεί το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα αδειοδοτήσεων και το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης έργων και το μητρώο υποδομών.

Με την πρόοδο του έργου να βρίσκεται σήμερα στο 76%, απαιτείται επιτάχυνση για την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών. Πρόθεση του υπουργείου είναι, με την υπογραφή της συμφωνίας που θα αποκαταστήσει τη ροή χρηματοδότησης του έργου, να παραδοθούν εντός Ιουνίου οι σήραγγες στο Δερβένι, και κατόπιν το τμήμα Αρχαία Κόρινθος - Κιάτο, μήκους 20 χλμ.

Πλαίσιο συναντίληψης 
Στο «πλαίσιο συναντίληψης» της Ολυμπίας Οδού γίνεται αναφορά σε παράδοση στην κυκλοφορία των τμημάτων Κορίνθου - Κιάτου τον Σεπτέμβριο του 2016 και Κιάτου - Ξυλοκάστρου τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Σημειώνεται δε ότι τα «πλαίσια συναντίληψης», που έχουν υπογραφεί με τους παραχωρησιούχους τριών αυτοκινητοδρόμων (Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός και Κεντρική Οδός), προβλέπουν εκτός από νέα χρονοδιαγράμματα, καταβολή νέων αποζημιώσεων καθώς και πριμ επιτάχυνσης.

Ο υπουργός στην ομιλία του, χθες, τόνισε ότι «για το πρώτο τμήμα της Πατρών-Πύργου η έκπτωση ξεπέρασε το 50%» και συμπλήρωσε ότι «αλλάζει το αντιπαραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης που στηριζόταν στο δίπολο Αθήνα-Θεσσαλονίκη». Ταυτόχρονα, όσον αφορά τη Δυτική Ελλάδα, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την ίδρυση διεύθυνσης φυσικών καταστροφών Δυτικής Ελλάδας, χαρακτηρίζοντας «ντροπή» ότι δεν υπήρχε μέχρι σήμερα στην πιο σεισμική περιφέρεια της Ευρώπης.